کد خبر: ۳۰۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 06 October 2016


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: 420 هزار دانش آموز این استان در سوگواره ملی احلی من العسل سرکت می کنند.

مسعود مهرانی نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ، احیای نهضت حسینی ، بصیرت افزایی، تجلیل از خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و ترویج فرهنگ عاشورایی را از اهداف مهم برگزاری این سوگواره ملی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: هیات های عزاداری دانش آموزی در مدارس ، مساجد ، بقعه ها و مصلی های نماز جمعه البرز در هفدهم مهرماه 95 راس ساعت 9 صبح گردهم می آیند تا بار دیگر ندای لبیک یا امام حسین (ع) سر دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف آموزش و پرورش احیای نهضت حسینی دربین دانش آموزان است یادآورشد: در این سوگواره ملی همه دانش آموزان ایران اسلامی برای امام حسین (ع )و یاران باوفایش عزاداری می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان شد: در این آیین دانش آموزان با شیوه عزاداری صحیح و گروهی آشنا می شوند و الزامات دینی را نیز می آموزند.

مهرانی نیا در ادامه به برگزاری آیین متمرکز استانی سوگواره ملی احلی من العسل درآستان مقدس امام زاده حسن(ع) در کرج پرداخت و افزود: این سوگواره روز شنبه ساعت 9 صبح با شرکت 2 هزار و 500 دانش آموز البرزی برگزار می شود.

وی گفت: در این سوگواره دانش آموزان با زندگینامه امام حسین (ع) و حضرت قاسم نیز آشنایی پیدا می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار