کد خبر: ۳۰۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 08 October 2016


استاندار البرز بر توجه مدارس بر نقش پژوهش و تحقیق در توسعه و پیشرفت بیشتر تأکید کرد و گفت: توسعه و پیشرفت کشور با تحقیق و پژوهش امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در جمع مدیران آموزشی استان البرز با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت کشور دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در این استان انجام داد تشویق دانش‌آموزان به انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی است.

وی تأمین امکانات آزمایشگاهی در مدارس را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید از همان دوران کودکی و در بدو ورود به مدرسه دانش‌آموزان را با این نوع فعالیت‌ها آشنا کرد و برخی از دروس را به صورت دقیق وابسته به انجام کارهای تحقیقاتی کرد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه اگر امروز کشور در زمینه‌های مختلف با رشد مواجه شده است مرهون تلاش‌های دانشمندان و محققان کشور است، افزود: در این زمینه باید در پرورش و تربیت محققان بیشتر در کشور تلاش کنیم و عرصه را برای فعالیت نخبگان در این زمینه هموار کنیم.

طهایی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در تربیت این نخبگان دارند، افزود: معلمان می‌توانند با شناسایی دانش‌آموزانی که علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش هستند در پرورش و تربیت آنها تلاش کنند و با در اختیار گذاشتن امکانات لازم آنها را تشویق به فعالیت بیشتر در زمینه تحقیق و پژوهش کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد خلاقیت‌ها در بین نوجوانان و جوانان یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه است افزود: کشور برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند تربیت نخبگان است که باید با حمایت از این افراد از استعدادهای آنان در مسیر رشد و بالندگی بیشتر کشور گام برداریم.

استاندار البرز گفت: خودکفایی و رسیدن به توسعه بیشتر نیز در سایه تحقیق و پژوهش ایجاد می‌شود و لازم است تا با اجرای برنامه‌هایی با محوریت پژوهش دانش‌آموزان را ترغیب و تشویق به انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی کنیم.

طهایی ادامه داد: معلمان تنها نباید دانش‌آموزان را به خواندن کتاب‌های درسی تشویق کنند بلکه باید کتاب‌هایی خارج از دروس را نیز به دانش‌آموزان معرفی کرده تا مسیر توسعه و پیشرفت و رشد خلاقیت‌های دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته دانش‌آموزان این استان در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی صاحب رتبه‌های برتر شدند، افزود: دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیز باید تلاش خود را دوچندان کنند تا بتوانیم نسبت به سال گذشته رتبه‌های بالاتر و چشمگیر بیشتری را داشته باشیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه معلمان نقش مهمی را در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان دارند،‌ گفت: استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف علمی است، بنابراین با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم مسیر توسعه و پیشرفت را به درستی طی کنیم.

طهایی با اعلام اینکه استان البرز به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور محسوب می‌شود، ‌افزود: وجود این ظرفیت‌ها می‌تواند برای دانش‌آموزان در این استان یک ظرفیت محسوب شود و می‌تواند ما را به قله‌های پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار