معاون وزیر صنعت:
برای ارتقای تعاملات با دیگر کشورها و داشتن رابطه گسترده بین المللی وباید مرزهای قدیمی و سنتی را کنار بگذاریم و به با استفاده از تکنولوژی و علوم جدید به فناوری‌های نوین دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۳۰۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 04 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: نخستین همایش بین‌المللی سرامیک‌های پیشرفته به میزبانی استان البرز برگزار شد.
علی اصغر توفیق بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگاران گفت: در معماری ایرانی سرامیک جایگاه ویژه‌ای دارد و هم اکنون این محصول در 2 گرایش سنتی و پیشرفته در کشور تولید می‌شود.
وی افزود: سرامیک‌های سنتی در حوزه‌های خانگی مصارف بسیاری دارد و سرامیک‌های پیشرفته نیز در صنایع مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این مسئول افزود: خوشبخانه در حوزه تولید این محصول ایران جایگاه خوبی دارد، به صورتی که در حال حاضر کشورمان به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ سرامیک‌های سنتی و چهارمین صادر کننده در جهان شناخته می‌شود.
توفیق یکی از توانمندی‌های ایران در حوزه صنعتی را تولید سیمان توصیف کرد و گفت: سالانه حدود 67 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود.
وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای افزایش تولید در این بخش پیش‌بینی شده و در سال 94 باید به تولید 70 میلیون تن در سال دست یابیم.
معاون پژوهشی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حال حاضر سالانه حدود 20 میلیون تن سیمان تولید شده در کشور به خارج صادر می‌شود و به طور قطع این میزان در آینده نزدیک افزایش می‌یابد.
توفیق یکی از تمرکزهای اصلی وزارت صنعت را توسعه صنایع و تولید سرامیک‌های صنعتی و پیشرفته توصیف کرد و گفت: در میان تمام کشورهای دنیا، 10 کشور و 10 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی بزرگ فناوری تولید این محصول را دارند و خوشبختانه ایران نیز به این فناوری دست یافته است.
وی در پایان با اشاره به ضرورت همکاری‌های مراکز علمی و صنعت در کشور گفت: وزارت صنایع با برخی از مراکز علمی از جمله پژوهشگاه مواد و انرژی تفاهم‌نامه‌های خوب دارد که امیدواریم نتیجه همکاری‌ها به سود صنعت کشور باشد.
لازم به توضیح است، در همایش فوق وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما دارای مراکز تحقیقاتی و علمی بسیاری است که می‌توانیم با استفاده درست از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر کشور گام برداریم.
وی ادامه داد: توسعه امکانات و تجهیزات در این مراکز نیز می‌تواند، دست محققان را برای تحقیقات بیشتر باز کند و آنان بهتر می‌توانند به علوم جدید دست پیدا کنند.
این مسئول با بیان اینکه تربیت و پرورش نخبگان از ارائه خدمات آموزشی درست ایجاد می‌شود تأکید کرد: برای اینکه در بحث نیروی انسانی متخصص دچار مشکل نباشیم باید برخی از مشکلات موجود در حوزه علوم را برطرف کرده و با تربیت نیروهای انسانی آموزش دیده به سمت توسعه و پیشرفت بیشتر گام برداریم.
احمدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم شاخه‌های علمی را در کشور با توسعه همراه کنیم می‌توانیم بیش از گذشته تعاملات خوبی در لحاظ علمی با دیگر کشورها داشته باشیم.
وی بر برون رفت از مرزهای سنتی و قدیمی در بخش علوم و تحقیقات تأکید کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر و ارتقای تعاملات با دیگر کشورها باید مرزهای قدیمی و سنتی را کنار بگذاریم و به با استفاده از تکنولوژی و علوم جدید به فناوری‌های نوین دست پیدا کنیم.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این راستا برای رسیدن به افق جدید در علم و پژوهش باید اشکالات را در این بخش از بین ببریم و آموزش‌های خود را به روز نماییم.
احمدی با اشاره به وجود ظرفیت‌هایی چون پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشگاه‌های مختلف،‌ادامه داد: با وجود یک چنین مراکزی می‌توانیم به سمت تحولات اساسی در بخش علم و تحقیقات پیش برویم.
وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها نیز می‌تواند در انتقال تجربیات بسیار موثر باشد.
احمدی در ادامه سخنان خود به یکی از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های صنایع «هایتک» و سرامیک یکی از مهمترین اولویت‌های ما است که این مهم می‌تواند در زندگی مردم تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار