کد خبر: ۳۰۹۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 09 October 2016


مدیر کل محیط زیست البرزبا بیان اینکه روزانه ۵ هزار تن نخاله ساختمانی در البرز تولید می‌شود، گفت: ۱۰ هزار واحد صنعتی غیرشناسنامه‌دار در البرز فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرج، حسین محمدی در هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: تکثیر در اسارت و پرورش مارهای سمی ایران راهکاری برای تولید سم مورد نیاز کشور و نجات جمعیت‌های طبیعی یکی از پروژه‌های در دست انجام اداره کل محیط زیست استان با دانشگاه تهران است.

وی افزود: این طرح جز حوزه پدافند غیرعامل است و لازم است که به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه سم تولید شده در داروهای ضد سرطانی استفاده می‌شود،گفت: اداره کل محیط زیست استان البرز در زمینه توسعه کارآفرینی 20 پروژه را پیشنهاد داده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان برای ایجاد نواحی و شهرک صنعتی در سال جاری 7 مجوز صادر کرده است، ادامه داد: از سال 93 تا به حال حاضر اداره کل به استعلام یک هزار و 856 مجوز استقرار و بهره‌برداری پاسخ داده است.

محمدی با بیان اینکه با در پاسخ‌های محیط زیست با هزار 536 مورد موافقت شده است، افزود: با 320 مورد از این استعلامات نیز مخالفت شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز سالانه 400 هزار تن پسماند دامی و کشاورزی تولید می‌شود، بیان کرد: میتوان از این پسماند کود عالی غنی شده تهیه کرد.

محمدی با بیان اینکه در البرز روزانه 5 هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود و میتوان آنرا در کارخانه به مصالح ساختمانی تبدیل کرد، افزود: روزانه در البرز 150 تن پلاستیک تولید می‌شود که می‌توان آن را به نفت تبدیل کرد.

وی با اشاره به تولید سالانه 21 هزار تن زباله برقی و الکترونیکی در البرز و ظرفیت تبدیل این زباله ها به فلزات ارزشمند، اظهار داشت‌: در البرز روزانه 4 هزار تن لجن‌ اسیدی تولید می‌شود که میتوان از آن برای سوخت نیروگاه یا تولید قیر استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه نیروگاه منتظر القائم روزانه معادل کل استان البرز گاز مصرف می‌کند، افزود‌: اما کارکرد این نیروگاه 30 درصد است و دو سوم گاز را هدر می‌دهد.

وی با اشاره به وجود 10 هزار واحد صنعتی غیرشناسنامه‌دار در البرز، گفت‌: این واحدها علاوه بر ایجاد مزاحمت‌های محیط زیستی مانند قاچاق کالا به کشور ضرر می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار