کد خبر: ۳۱۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ 10 October 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طرح پایدارسازی مشاغل برای 4400 مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد این استان به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان البرز، علی سالارکیا اظهار داشت: این طرح امسال با هدف افزایش ضریب موفقیت در اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی، زیر نظر اساتید مجرب در برنامه‌های ویژه پایدارسازی مشاغل به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره و راهنمایی شغلی به خانواده‌های نیازمند که از تسهیلات اشتغال کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند از جمله برنامه‌های کمیته امداد در جهت کسب استقلال خودکفایی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: آموزش‌های کوتاه مدت شیوه‌های بازاریابی، آشنایی با قوانین اصناف و مالیات، مشتری مداری، آشنایی با فنون کسب و کار با بهره‌گیری از علم روز در زمره محورهای این طرح قرار دارد.

وی افزود: توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از برنامه‌های کمیته امداد است و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد البرز یادآورشد: طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارایه آموزش‌های فنی، تخصصی و مهارت آموزی به آنان اجرا می‌شود و نقش به‌سزایی در توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف دارد.

این مسؤول گفت: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال است که بیشتر در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاتر کاریابی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تأمین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی به کارفرما پرداخت می‌شود.

سالارکیا با اشاره به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خاطرنشان کرد: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کوتاه مدت و بلند مدت، با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی با جدیت در حال انجام است.

وی در ادامه آمادگی کمیته امداد استان البرز را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار