کد خبر: ۳۱۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 17 October 2016


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید از خرید کالاهای خارجی خودداری کنند.

ابوالقاسم پالیزگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی کشور که به صورت جدی و ویژه از سوی دولت تدبیر و امید پیگیری می‌شود، مربوط به موضوعات اقتصادی، رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

وی افزود: دولت پس از دریافت فرمان رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار سال که از سوی معظم‌له مورد اشاره قرار گرفت، تلاش‌های خود را در این حوزه افزایش داده و خوشبختانه شاهد اثرات مثبت آن در جامعه هستیم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت ارشد استان البرز، اجرای طرح‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی و به ویژه حمایت از تولید و صنایع داخلی است و طی سه سال اخیر شاهد رونق فعالیت‌های صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان بومی هستیم.

پالیزگیر گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری فرمودند، به عبارتی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید از شعار دادن پرهیز کرد و اقدامات مؤثری در این حوزه داشته باشیم.

وی بیان داشت: در این راستا یکی از اقداماتی که باید مورد توجه جدی از طرف مسؤولان و مردم قرار گیرد، عدم خرید و استفاده از کالاهای خارجی است که مشابه داخلی آن در بازار وجود دارد.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: به همین دلیل به تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی این شهرستان تأکید شده که تحت هیچ شرایطی کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی خریداری نشده و مورد استفاده قرار نگیرد.

پالیزگیر گفت: در حال حاضر دستگاه‌ها و ادارات این شهرستان در صورت نیاز به خرید اقلام و کالاهایی که به آن نیاز دارند، تنها از بازار داخلی و از میان کالاهای تولیدشده داخلی به ویژه کالاهای تولیدشده در استان البرز استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای دست‌یابی به اهداف پیش‌بینی شده در این حوزه، باید فرهنگ خرید کالای ایرانی در جامعه و به ویژه در میان نسل جوان نهادینه شود و نیاز است که دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و آموزشی و همچنین رسانه‌ها، کار اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در پایان گفت: مردم باید بدانند که با ورود حتی یک کالای خارجی به کشور، چه تعداد کارگر داخلی بیکار شده و با خرید کالاهای داخلی و بومی تا چه اندازه در توسعه و رونق اقتصادی کشور نقش‌آفرین خواهند بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار