کد خبر: ۳۱۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 17 October 2016


استاندار البرز گفت: مراکز یادگیری محلی با توجه به ظرفیت های مناسب در بخش آموزشی و مهارتی می توانند نقش مهمی در خودکفایی خانواده ها ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهایی شامگاه یکشنبه در نشست پشتیبانی سواد آموزی البرز،افزود: تمرکز جمعیت درمناطق شهری و روستایی، فعال بودن سمن ها، وجود افراد خیر، مشارکت خودجوش دستگاه های مختلف اجرایی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ، شهرداری ها ، دهیاری و تعاونی ها در کنار مراکز آموزشی - حرفه ای این امکان را بوجود می آورد که این استان در بخش مراکز یادگیری محلی موفق تر عمل کند.

وی اظهار کرد: البرز در بخش گسترش دامنه آموزشی - مهارتی در مراکز یادگیری محلی به ویژه در مناطق روستایی و پرجمعیت و حاشیه ای شهری نیاز به ایجاد انگیزه دارد که در این زمینه می توان از توانمندی تشکل های مردم نهاد

بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه از سوی معاونت روستایی ریاست جمهوری تسهیلات خوبی در بخش اشتغال روستایی به استان ها اختصاص یافته است، یادآور شد: با دایر کردن مراکز یادگیری محلی در روستاها شرایط آموزش حرفه ای برای مردم بوجود می آید و امکان برخورداری از این تسهیلات در قالب فعالیت های گروهی و تعاونی نیز فراهم می شود.

استاندار البرز گفت: در روستاهای البرز توانمندی های ویژه ای وجود دارد که با

ارایه آموزش های مهارتی در مراکز یادگیری محلی می توان اشتغال آفرینی کرد.

طهایی اظهارکرد: در این استان بین مدیران دستگا ه های اجرایی و نهادهای مردمی همفکری و همدلی خاصی وجود دارد که از آن می توان به عنوان یک سرمایه مهم برای رسیدن به اهداف تعیین شده نام برد.

وی نزدیکی به پایتخت ، قرار گرفتن در مسیر راه ارتباطی جاده ای بین استان های مختلف کشور، حضور قومیت های مختلف ، استقرار مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی ، فعال بودن مراکز تولیدی و صنعتی به نام کشور و به ویژه نیروی انسانی کارآمد را از دیگر توانمندی های دیگر این استان برای پایلوت قرار گرفتن در اجرای طرح های مختلف کشوری ذکر کرد.

استاندار البرزگفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در البرز 6 مرکز یادگیری محلی در مناطق کم برخوردار این استان راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار