کد خبر: ۳۱۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 18 October 2016


معاون فرهنگی،‌ آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر توسعه علوم قرآنی در بین جوامع ورزشی گفت: بسترهای انس با قرآن برای جوانان ورزشکار فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ عبدالحمید احمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی قرآن ورزشکاران، جوانان و کارمندان کشور که در مجموعه فرهنگی ورزشی ایثار در کردان ساوجبلاغ به میزبانی استان البرز برگزار شد،‌ اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی که باید در بین ورزشکاران انجام شود انس بیشتر آنان با قرآن است.

وی ادامه داد: در این راستا باید از ظرفیت‌های موجود برای توسعه فرهنگ قرآنی در بین جوامع ورزشی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ورزشکاران در عرصه‌های مختلف ورزشی توانسته‌اند مدال‌های مختلفی را به دست آوردند افزود: توکل بر خدا و زمزمه آیاتی از قرآن می‌تواند آنان را به رتبه‌های بالاتر ارتقا دهد.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری این مسابقات ورزشکاران بسیاری حضور داشتند، تأکید کرد: این نشان‌دهنده انس و الفت ورزشکاران با قرآن و مفاهیم قرآنی است.

احمدی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه شرکت‌کنندگان در سه بخش ورزش، جوانان و کارکنان تقدیر می‌شوند تصریح کرد: این استان در برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن کریم ورزشکاران، جوانان و کارکنان از تمام توان خود استفاده کرده و عمکلردش در این زمینه قابل تقدیر است.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: بانوان ورزشکار با حجاب کامل در عرصه‌های مختلف ورزشی حاضر شدند و توانستند در این زمینه نیز به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.

احمدی با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قرآن کریم با حضور پر شور ورزشکاران، جوانان و کارکنان برگزار شده است، گفت: بیش از 25 هزار شرکت‌کننده در مراحل شهرستانی، استانی و ملی در این دوره از مسابقات حاضر شدند.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در بخشی دیگر از سخنان خود از بر تربیت ورزشکاران قرآنی تأکید کرد و افزود: فدراسیون‌های ورزشی به موضوعات قرآنی اهمیت ویژه‌ای بدهند چرا که فرهنگ قرآنی می‌تواند فضای جامعه ورزشکاری را مطلوب‌تر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار