کد خبر: ۳۱۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 18 October 2016


استاندار البرز گفت: احداث کتابخانه مرکزی در این استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید حمید طهایی ظهر امروز در نشست شورای انجمن کتابخانه‌های استان البرز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان البرز در بحث توسعه امور فرهنگی ایجاد کتابخانه مرکزی است.

وی ادامه داد: در این راستا و برای تحقق اهداف مورد نظر احداث کتابخانه مرکزی به صورت جدی در دستور کار بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه تمامی مسؤولان باید در امور فرهنگی و توسعه این مهم در استان تلاش خود را دوچندان کنند، افزود: توسعه برنامه‌ها و امور فرهنگی باید به صورت ویژه در دستور کار باشد.

طهایی با اشاره تهاجمات دشمنان و هدف قرار دادن ذهن جوانان افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جوانان و نوجوانان بیشتر با فرهنگ دینی و اسلامی آشنا شده و فرهنگ غلط غربی نتواند تأثیری بر روی آنها بگذارد.

وی با بیان اینکه دشمن همیشه بیدار است و در نظر تا با راه‌های گوناگون به کشور ضربه وارد کند، گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف شوم خود تهاجمات فرهنگی را آغاز کرده‌اند و در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را نیز انجام داده‌اند، بنابرانی ما نیز باید هوشیار باشیم و در این مسیر با جذب جوانان به سمت فرهنگ غنی دینی و اسلامی بار دیگر دشمنان را مأیوس سازیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: توسعه اموری مانند احداث کتابخانه‌ها و در دسترس بودن کتاب‌های مختلف می‌تواند سطح علمی و نگاه نوجوانان و جوانان را ارتقا دهد، بنابرانی باید فرهنگ مطالعه را بیش از پیش در بین افراد مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ارتقا دهیم.

طهایی توسعه سرانه‌های فرهنگی در استان البرز را یکی از مهم‌ترین نیازهای استان البرز دانست و اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های مهم فرهنگی داشتن سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها است، بنابراین با توجه به اینکه طی این سال‌ها در استان البرز با رشد جمعیت مواجه بوده‌ایم، جمعیت فعلی برای نیل به توسعه‌یافتگی در سرانه‌های فرهنگی، نیاز به کتابخانه مرکزی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم جانمایی مناسب مکانی این برای این کتابخانه مرکزی گفت: کتابخانه مرکزی باید هر چه سریع‌تر در استان البرز احداث شود.

به گفته طهایی این مهم باید در قالب مصوبات ملی واقع شود و فرآیند ساخت آن طی دو سال به انجام رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار