یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.» و یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»
کد خبر: ۳۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 24 November 2016
بر اثر حمله تروریستی که داعش در کنار یک پمپ بنزین در نزدیک بغداد انجام داد و اتوبوس های حامل ایرانی، شماری از زائران حسینی از جمله گروهی از هموطنان کشورمان به شهادت رسیده و بر اساس آخرین گزارش های دریافتی حداقل هشتاد تن به شهادت رسیده اند که دست کم پنجاه زائر ایرانی در میان شهدا هستند.

به گزارش «تابناک»؛ داعش در حمله تروریستی که مسئولیتش را پذیرفته، شماری از زائرین ایرانی را به شهادت رساند. در این انفجار که جنب یک پمپ بنزین در حله واقع در جنوب بغداد و حدود 50 کیلومتری شرق کربلا رخ داد، اتوبوس های ایرانی ها هدف قرار گرفت. بمب در یک تانکر سوخت رسانی جاسازی شده بوده و شدت انفجار به حدی بوده که قربانیان این حمله تروریستی بسیار افزایش یافته و زخمی ها نیز وضعیت مناسبی ندارند. به گفتۀ مقام‌های پلیس عراق، انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهری واقع در نزدیکی کربلا دست‌کم 80 کشته برجای گذاشته است.

برخی منابع خبری محل دقیق این انفجار را در منطقه الشوملی، سه راهی اصلی نجف، کربلا و القادسیه عراق اعلام کرده اند. سه راهی الشوملی محل اصلی بازگشت زائران ایرانی از دو شهر مقدس کربلا و نجف به سمت مرز مهران و بالعکس است. الشوملی وابسته به استان بابل عراق و در شصت کیلومتری شرق شهر الحله مرکز بابل است. گروهک تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است 
 
یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.» و یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند.» مطابق با اطلاعات تکمیلی چهار اتوبوس ایرانی در حال سوخت گیری بوده اند و در تانکر سوخت علاوه بر بنزین، حجم زیادی نیترات آمونیوم و حجم عظیمی از مواد منفجره بوده و پس از شهادت شماری از قربانیان به واسطه موج و ترکش های انفجار، شمار بسیاری نیز بر اثر سوختی به شهادت رسیده اند تا دچار سوختگی های بسیار شدیدی شده اند.



در همین زمینه حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین خبر داده که تیم هلال احمر ایران مستقر در عراق مامور پیگیری ماجرا شده و هم‌اکنون به محل حادثه اعزام شده است تا درصورت پیدا شدن زائران ایرانی در میان زخمی‌ها و شهدا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند. بر اساس خبرهای تکمیلی با شناسائی مدارک شهدای انفجار امروز بغداد هویت 24 ایرانی در میان آنها شناسائی شد. به دلیل شدت انفجار و محل وقوع حادثه که در یک پمپ بنزین بوده، شناسایی اجساد بسیار دشوار است و بر همین اساس منابع عراقی اعلام کرده‌اند که انتظار دارند شمار تلفات در ساعات آینده بیشتر شود.
 
نیروهای امدادی هلال احمر به همراه پنج دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منظور امدادرسانی به حادثه دیدگان انفجار انتحاری در عراق، راهی منطقه الشوملی شدند.
 
حزب الله لبنان حادثه تروریستی را در شهر حله عراق محکوم کرد. وزارت خارجه مصر نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد.
 
«تابناک» این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت می گوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار