آیا سایپا البرزی می‌ماند؟
نماینده کرج گفت: اگر ما می گوییم تیم سایپا درکرج بماند منظورمان انتقال تمام مجموعه این باشگاه اعم از فوتبال، والیبال، وزنه برداری و پشتیبانی آن به استان البرز است.
کد خبر: ۳۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 17 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: از زمان حضور باشگاه سایپا در استان البرز، فراز و نشیب‌های فراوانی درباره رابطه باشگاه فوق با استان البرز مطرح بوده و می‌شود.
حتی به این موضوع محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز ورود پیدا کرده و تیمی را برای پیگیری اختلافات پیش آمده، مامور کرده است.
میانجیگری وزیر ورزش نتیجه نداد، چرا که سایپایی ها نامه‌ای را به سازمان لیگ ارسال و خواستار انتقال به استان دیگری شدند.
پس از آن درگیری‌های لفظی میان مدیران استانی و مدیران باشگاه سایپا در رسانه ها ایجاد شد. از جمله آنکه چندی پیش  مدیر عامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا در رسانه ها گفته بود: ارتباط کاری باشگاه سایپا و استان البرز با مشکلات و معایب بسیاری مواجه است و شکل یک ارتباط یک سویه را به خود گرفته به طوری که نگاه مسئولین ورزشی این استان به باشگاه سایپا بیشتر به نگاه صاحبخانه و مستاجر می ماند.
وی اضافه کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا طی ده سال حضور مداومش در کرج فعالیت های فرهنگی و ورزشی ارزشمندی را انجام داده است اما متاسفانه با عدم حمایت مسئولین ورزشی این استان تیم فوتبال این باشگاه از حداقل حقوقش که داشتن تماشاگر، حق پخش تلویزیونی بازیها از شبکه استانی و احترام مسئولین هیات فوتبال به شان و جایگاه مسئولین مسابقه از جمله ناظرین بازی است هم محروم است.
محمد محمودی رئیس هیئت فوتبال استان البرز به این اظهارات پاسخ داده و گفته بود: مدیرعامل جدید باشگاه به طور قطع اطلاعی از چگونگی حضور سایپا در استان البرز نداشته‌اند و بایستی این نکته نیز گفته شود که شاید همکارانشان به درستی اطلاع‌رسانی نداشته و اخبار کذبی را مخابره کرده‌اند.
محمودی خاطرنشان کرد: ایشان بایستی بدانند که طی فصل‌های 90 تا 93 در بیش از دو سوم بازی‌هایی که در البرز میزبانی کرده‌اند، به تشخیص و اعلام سازمان لیگ و همچنین مربیان تیم‌هایی که حضور پیدا کردند، ورزشگاه انقلاب اسلامی و شهر کرج را به عنوان میزبان برتر کشور شناخته‌اند.
وی ادامه داد: مدیر عامل جدید باشگاه سایپا شاید خبر ندارند که تلاش‌های هیات فوتبال البرز، مسئولان ورزشی استان و همکاران محترم شورای تامین استان و حضور همه جانبه استان باعث و بانی میزبانی سایپا از استقلال و پرسپولیس در کرج بوده است نه چیز دیگری.
محمودی یادآورشد: باز هم احتمالا ایشان خبر ندارند که باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا تا به امروز به بسیاری از تعهدات مالی خود پایبند نبوده و در زمان‌های مقرر به هیچکدام از آنها عمل نکرده است، مدیر عامل جدید باشگاه سایپا به طور حتم نمی‌دانند هزینه‌های نگهداری از زمین با کیفیت ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج، آمبولانس، آتش نشانی، یگان ویژه نیروی انتظامی، آب، برق و تلفن، پذیرایی، هتل اسکان داوران و ناظران از کجا پرداخت شده است؟
وی افزود: مهمترین و بزرگترین دغدغه سایپا اتوبان تهران - کرج بوده است، به رضایی، مدیر جدید باشگاه گزارش کذب داده‌اند که مدیران البرز جایگاهی در مدیریت باشگاه سایپا نداشته‌اند و در ثانی بایستی بدانند که همواره نگاه این مجموعه به کرج نگاه پایتخت‌نشین به حاشیه‌نشین بوده است که این موضوع به هیچ عنوان درست نیست.
محمودی تصریح کرد: باز هم به احتمال زیاد ایشان اطلاع ندارند که هزینه‌های برگزاری مسابقات خانگی خود در ورزشگاه انقلاب اسلامی کمتر از دو سوم هزینه‌های مشابه در ورزشگاه‌های تهران و سایر شهرهای کشور است و نباید پولی که می‌دهند را بر ما منت بگذارند!
با اوج گیری این اختلافات، هر از چندگاهی طرفین به هم در فضای رسانه ها درگیر می شدند و برخی نیز در ظاهر میانجی ظاهر شدند.
در حال حاضر مسئله اصلی حضور و یا عدم حضور سایپا در البرز است.
در این ارتباط محمد جواد کولویند نماینده کرج، در مجلس گفته بود: شرط حمایت از تیم سایپا ، انتقال باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا به البرز است.
محمدجواد کولیوند افزود: اگر ما می گوییم تیم سایپا درکرج بماند منظورمان انتقال تمام مجموعه این باشگاه اعم از فوتبال، والیبال، وزنه برداری و پشتیبانی آن به استان البرز است.
وی در عین حال تاکید کرد: باید بسترها برای ماندگاری تیم و باشگاه سایپا در استان البرزفراهم شود.
کولیوند اظهار داشت: وقتی تیم سایپا با تیم تراکتور در کرج بازی دارد تمام سکوهای ما تراکتوری ها می نشینند، وقتی با استقلال بازی دارد، تمام سکوها استقلالی می شود و هنوز نتوانسته ایم این تیم درالبرز با حداقل پنج هزار نفرهوادار همراهی کنیم.
وی گفت: وقتی ورزشکاری در کرج یا در ایلام می خواهد بازی کند نباید احساس غربت کند، حرف ما این است که باید موجباتی را فراهم کنیم باشگاه سایپا در کرج بماند.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دست به دست هم بدهیم کمک کنیم تا این کار اتفاق بیفتد.امیدوارم سایپا در رفتنش از البرزتجدید نظرکند.
از سوی دیگر رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرزبه تازگی در اظهار نظری اعلام کرده که به هیچ عنوان با رفتن تیم فوتبال سایپا از استان البرز مخالف نیستیم.
همچنین محمد محمودی رییس هیات فوتبال استان البرزگفت: سایپا هیچ دغدغه ای در البرز ندارد و شاید مهمترین دغدغه آنها ترافیک اتوبان تهران - کرج باشد ، این مجموعه بهتر است به جای صحبت های نادرست و متهم کردن مدیران استان البرز به تعهدات خود پایبند باشد.
تیم فوتبال سایپا حدود 10 سال است که در البرز تمرین و بازی های خود را انجام می دهد.
مدیر کل اداره ورزش و جوانان البرز در اظهارات دیگری تاکید کرده است که ما اعتقاد داریم با تعاملی سازنده‌تر می‌توانیم از ظرفیت‌های هم استفاده کنیم، تا به امروز این نگاه وجود نداشته و تلاش می‌کنیم بعد از جلسه‌ای که برگزار خواهد شد این اتفاق رخ دهد. ما متوجه رایزنی‌های باشگاه سایپا برای رفتن به اسلامشهر و یا استان‌های دیگر هستیم و اگر این موضوع را بخواهند آنها را کمک خواهیم کرد!
این اظهارات در حالی بیان شد که رییس کمیته روابط عمومی هیات فوتبال البرز گفت: در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، رییس هیات فوتبال استان و پیشکسوتان و صاحب نظران ورزش برگزار شد، خرد جمعی بر حضور سایپا در اسستان البرز رای داد.
امید فراغت، اظهار کرد: خوشبختانه جلسه بسیار خوبی برگزار شد، ارزیابی حضور سایپا در استان البرز با آمار و ارقام استناد شد و مشخص شد که استان البرز توانسته در راستای رشد و ارتقاء و نتیجه گیری فوتبال سایپا کمک حال مطلوبی باشد.
وی افزود: در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان یادآور شد که سایپا در بازی‌های خانگی خود در ورزشگاه انقلاب اسلامی کرج 26 امتیاز (57 درصد امتیازات ممکن) و در بازی‌های خارج از خانه15 امتیاز به دست آورده که این آمار نشان می‌دهد این تیم در کرج آورده مناسبی داشته است.
فراغت خاطرنشان کرد: مسئولان ورزش استان دوست دارند سایپا در کرج بماند لیکن این حضور متضمن شرایطی است که باید در جهت تحقق خواسته‌های دو طرف باشد،  اگر این بستر در فضای عقلانی و منطقی باشد آن گاه هم سایپا در آن سود می‌کند و هم ورزش استان .
وی ادامه داد: سایپا در کرج قهرمان لیگ شده و میزبانی رقابتهای جام باشگاه‌های آسیا را نیز تجربه کره است بنابراین سیر صعود و موفقیت را در کرج و استان البرز به خود دیده است، این که مدیریت جدید باشگاه چه گفتمانی را مدنظر دارد با گذشت زمان به منصه ظهور می‌رسد.
فراغت یادآور شد: البته نکته‌ای هم که می‌تواند مدنظر باشد این که مسئولان ورزش استان باید جایگاه موثری در تصیمم گیری و تصمیم‌سازی مجموعه مدیریت سایپا داشته باشند و چنین واقعیتی لازم و ملزوم باشگاه سایپا و همچنین ورزش استان است.
وی گفت: اگر روند فعلی ادامه داشته باشد قاعدتا یکی از اضلاع پازل موفقیت ناقص است و بایستی به این نکته نیز اشاره کرد که در نقص و عدم تعادل، موفقیتی حاصل نخواهد شد .
رییس کمیته روابط عمومی هیات فوتبال استان البرز ادامه داد: متاسفانه همواره در آستانه انتخابات سیاسی، گفتمان‌هایی از این دست برای بهره‌برداری‌های جریانی از موجودیت ورزش و مخصوصا فوتبال اتفاق می‌افتد که خوشبختانه درایت مسئولان ورزش استان به گونه‌ای است که با آرامش و البته حرکت فوتبالی از آن عبور خواهند کرد.
فراغت در پایان گفت: مدیریت سایپا باید دیدگاهی چند وجهی داشته باشد؛ چرا که دیدگاه و روشی یک بعدی آنان را در فرآیند زمانی به بن بست خواهد کشاند.
با توجه به شرایط پیش آمده، به نظر می رسد که سایپا دیگر نمی‌تواند در البرز بماند، مگر آنکه مدیران باشگاه تغییر رویه دهند. از سوی دیگر پذیرش سایپا در استان دیگر با توجه به رویکرد مدیران این باشگاه نیز کار ساده‌ای نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار