کد خبر: ۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴ 18 May 2015
شورای اسلامی شهر کرج مصوب کرد زمین‌های بایر نقاط مرکزی شهر شناسایی و تعیین تکلیف شود تا به عنوان پارکینگ در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج پیش از ظهر امروز در صحن علنی با حضور اعضای شورا و قائم مقام شهردار کرج برگزار شد و لوایح و مصوبات شهرداری پیرامون مسائل عمرانی شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه لایحه شهرداری در مورد دیوارکشی زمین‌های رها شده در سطح شهر که مالکان آن‌ها مشخص نیست و تبدیل آن‌ها به پارکینگ مورد بررسی قرار گرفت که برخی از اعضای شورا این لایحه را مغایر با ماده 110 قانون شهرداری‌ها دانستند و بر این عقیده بودند که نه تمامی اراضی، بلکه زمین‌های خاص در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا ابوالحسنی با اشاره به اینکه پارلمان شهری با بحث و تبادل نظر برای روان‌سازی مشکلات شهری تلاش می‌کند، اظهار داشت: زمین‌های خالی که به محل تخلیه زباله در شهر تبدیل شده می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح به عنوان مراکز تفریحی و ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: باید فضای لازم برای توسعه شهر در چارچوب قانون ایجاد شود.

حجت‌اله غلامرضایی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج با اشاره به ماده 110 قانون شهرداری‌ها گفت: باید زمین‌ و بناهای مخروبه یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر که منافی با زیبایی و پاکیزگی شهر باشد، پس از اخطار به مالک در صورت اهمیت ندادن وی، اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

رضا شریفی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: این کار مدیریت شهری به نفع شهر بوده و سبب می‌شود مالکان زمین‌های رها شده در سطح شهر، نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام کنند.

داوود وحیدی، سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه لایحه شهرداری با ماده 110 قانون شهرداری‌ها مغایر است، گفت:‌ بهتر است تعداد زمین‌هایی که در سطح شهر ضرورت دارد، با لایحه شهرداری، تصویب شورا و دستور دادستان تعیین تکلیف شوند.

محمدصادق باغستانی با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف زمین‌های بایر موجود در سطح شهر و نقاط پرترافیک، اظهار داشت: ترافیک یکی از مهمترین بحران‌های شهری است که متاسفانه در این راستا تعداد پارکینگ‌هایی که توسط شهرداری احداث شده بسیار کم است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه تملک اراضی برای احداث پارکینگ در شهر باید به گونه‌ای باشد که مالکیت افراد دچار آسیب نشود، بیان کرد:‌ زمین‌های زیادی در نقاط مرکزی شهر به سبب قرار گرفتن در پیچ و خم‌های اداری، علی‌رغم گذشت زمان تعیین تکلیف نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید قید رعایت حقوق صاحبان ملک در اجرای این امر در نظر گرفته شود، گفت: موضوع ترافیک و آلودگی هوا به قدری با اهمیت است که زمان زیادی را باید برای رفع مشکلات و معضلات مربوط به آن اختصاص داد.

باغستانی با بیان اینکه برخی زمین‌ها و دیوارهای موجود در سطح شهر، امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، افزود: هدف اصلی خدمت‌رسانی به مردم است و در این راستا اگر صاحب ملک شناسایی شود باید توافقات لازم با وی برای در اختیار قرار دادن زمین برای مدت موقت، انجام شود.

محمود دادگو، رئیس شورای شهر کرج، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع شهرداری مانع از انجام فعالیت و ساخت و ساز این زمین‌ها در سطح شهر می‌شود و مشکلاتی برای مالکان و نیز شهروندان ایجاد می‌کند.

محمدرضا رضاپور با اشاره به اینکه این مورد از مصادیق ماده 110 قانون شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مالکان از این طرح استقبال نمی‌کنند، چراکه در طرح تفضیلی گذشته، زمینی که توسط مالکین به مدارس غیرانتفاعی واگذار شده بود، پس از مدتی، تغییر کاربری آموزشی یافت.

قائم مقام شهردار کرج بیان کرد: این امر عدم استقبال مردم برای واگذاری زمین به عنوان پارکینگ توسط مالکان را به دنبال دارد.

مریم قهرمانی صارم با بیان اینکه شهرداری نباید مجوز ساخت مراکز اداری، درمانی و تجاری را بدون تامین پارکینگ صادر کند، گفت: با زمین‌های 2 هزار متری سطح شهر، عدم وجود پارکینگ برای برج‌ها و مراکز تجاری تامین نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج، با تاکید بر لزوم ساماندهی دکه‌های سطح شهر، تصریح کرد: در دکه‌های مربوط به سازمان فرهنگی شهرداری که باید محصولات فرهنگی عرضه شود، متاسفانه موادمخدر عرضه می‌شود.

در نهایت مقرر شد زمین‌های بایر مورد نظر در نقاط مرکزی شهر شناسایی و تعیین تکلیف شود تا به عنوان پارکینگ در سطح شهر مورد استفاده قرار گیرد.

در این جلسه پرداخت برخی بدهی‌های شهرداری از حساب مازاد، با اکثریت آرا به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات این جلسه، انجام مقدمات لازم برای اجرای پروژه همت شمال به صورت دو فوریتی در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا بر اساس فراخوان عمومی نسبت به دعوت پیمانکاران برای شرکت در مناقصه اقدام کند.

داوود وحیدی اظهار داشت: هدف از این لایحه استفاده ازر و امکانات دولتی و استفاده مناسب از ظرفیت پیمانکاران بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد موانع و معارضات جاده قزلحصار مشخص شود و مباحث لازم در جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان البرز مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار