بسیار شنیده‌ایم که برای موفق شدن، چه باید کرد. اما برای موفقیت، چه چیزهایی را فدا کنیم؟
کد خبر: ۳۶۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 15 January 2017

به گزارش تابناک : فکر می‌کنید تعریف جهنم چه می‌تواند باشد؟ بر اساس گفته‌ای از فردی ناشناس، «در آخرین روز زندگی‌تان در زمین، شخصیتی که می‌توانستید باشید، با شخصیتی که هستید ملاقات خواهد کرد.» تصور چنین لحظه‌ای، می‌تواند ترسناک باشد.

گاهی اوقات برای موفق شدن نیاز نیست که چیزهای جدیدی اضافه کنیم، بلکه باید برخی از آن‌ها را حذف کنیم. امور مشخص جامعی هستند که گرچه هر شخص تعریف متفاوتی از موفقیت دارد، اما اگر آن‌ها را رها کنید، موفق خواهید شد.

برخی از این امور را می‌توانید امروز رها کنید. اما برخی از آن‌ها زمان بیشتری می‌برد.

۱.روش زندگی ناسالم را رها کنید

از بدن خود محافظت کنید، زیرا تنها مکانی است که باید در آن زندگی کنید.  (جیم ران)

هرچیزی که بخواهید در زندگی به دست بیاورید، نقطه‌ی شروعش اینجا است. در ابتدای امر باید از سلامتی‌تان مراقبت کنید. کافی است دو مورد را همیشه در ذهن داشته باشید:

  • رژیم غذایی سالم
  • فعالیت بدنی

این‌ها اقدامات کوچکی هستند، اما در آینده از خودتان تشکر خواهید کرد که آن‌ها را انجام داده‌اید.

 

زندگی سالم

۲.طرز فکرهای کوتاه مدت را رها کنید

شما فقط یک بار زندگی می‌کنید، اما اگر درست زندگی کنید، یک بار کافی خواهد بود.

انسان‌های موفق اهداف بلندمدت دارند و می‌دانند که دستیابی به این اهداف از عادت‌های کوتاه‌مدتی که هرروز باید انجام داد ممکن است.

این عادات سالم تنها انجام دادن یک کار مشخص نیستند، آن‌ها باید جزئی از شما باشند.

به یاد داشته باشید که میان دو رویکرد «ورزش کردن برای بدنی ورزیده داشتن» و «ورزش کردن چون شما چنین شخصیتی هستید که این کار را دوست دارید» تفاوت زیادی است.

 

۳.از انجام کارهای کوچک دست بردارید

کارهای کوچکی که انجام می‌دهید، به جهان خدمتی نمی‌کنند. همه‌ی ما باید بدرخشیم، درست مانند کودکان. این درخشیدن فقط در برخی از ما نیست، در همه‌ی ما است. وقتی که اجازه می‌دهیم که بدرخشیم، ناخودآگاهانه دیگران را نیز به همین سمت می‌کشانیم. وقتی از ترس‌های خود رها می‌شویم، آن‌گاه حضور ما، دیگران را نیز رهایی خواهد بخشید. (ماریان ویلیامسون)

اگر هرگز برای به دست آوردن فرصت‌های بزرگ تلاش نکنید، یا رؤیاهایتان را به واقعیت تبدیل نکنید، هیچ‌گاه پتانسیل‌های حقیقی خود را استفاده نکرده‌اید.

آنگاه جهان هیچ‌گاه از آنچه می‌توانستید به آن دست یابید، بهره‌ای نخواهد برد. پس ایده‌های خود را با شجاعت بیان کنید. از شکست نهراسید و صدالبته از موفقیت نیز نترسید.

 

۴.بهانه‌های خود را رها کنید

کارت‌هایی که در دست دارید، مهم نیست. چگونه بازی کردن مهم است. (رندی پاش، آخرین سخنرانی)

انسان‌های موفق می‌دانند که فارغ از نقطه‌ی شروع، ضعف‌ها و شکست‌های گذشته‌شان برای زندگی خود مسئول هستند. درک این نکته که برای آنچه در زندگی‌تان رخ می‌دهد مسئولید، هم هیجان‌انگیز است و هم ترسناک.

وقتی این مسئولیت را بپذیرید، راه موفقیت شما هموار خواهد شد. چرا که این بهانه‌ها هستند که شما را محدود می‌کنند و از رشد شخصی و حرفه‌ای شما جلوگیری می‌کنند. صاحب زندگی خود باشید، هیچ‌کس دیگری صاحب زندگی شما نیست.

۵.طرز تفکر تغییر ناپذیر را رها کنید

آینده به افرادی تعلق دارد که مهارت‌های بیشتری فرا می‌گیرند و آن‌ها را با روش‌های خلاقانه‌ای با هم می‌آمیزند. (رابرت گرین)

افرادی که طرز تفکر تغییرناپذیری دارند، گمان می‌کنند که هوش یا استعداد آن‌ها صفاتی ثابت هستند و این استعدادها به‌تنهایی و بدون تلاش، موفقیت را به ارمغان خواهد آورد. آن‌ها اشتباه می‌کنند.

انسان‌های موفق این نکته را می‌دانند. آن‌ها هر روز زمان زیادی به توسعه‌ی طرز فکر رشد یافته اختصاص می‌دهند، معلومات جدیدی کسب می‌کنند، مهارت‌های جدیدی فرامی‌گیرند و نحوه نگاه خود را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که مناسب زندگی‌شان باشد.

به یاد داشته باشید، لزومی ندارد هر آنچه امروز هستید، فردا نیز باشید!

۶.اعتقاد به معجزه نداشته باشید

هرروز و به هر روش، بهتر و بهتر می‌شوم. (امیلی کو)

موفقیت یک‌شبه، خرافه‌ای بیش نیست. انسان‌های موفق می‌دانند که ایجاد بهبودهای کوچک و مداوم روزانه، در طول زمان انباشته خواهد شد و نتایجی دلخواه به ارمغان خواهد آورد.

به همین دلیل است که باید برای آینده برنامه‌ریزی کنید، اما بر روی امروزتان تمرکز کنید. هر روز یک درصد بهتر شوید.

 

۷.کمال گرایی را رها کنید

توسعه و ساخت بر کمال‌گرایی پیروز می‌شود. (شعار توسعه‌ی آکادمی خان)

هیچ چیز، فارغ از تلاش ما، هیچ گاه کامل نخواهد بود.

ترس از شکست (یا حتی ترس از موفقیت) اغلب ما را از اقدام به عمل بازمی‌دارد و خلاقیت ما را از جهان دریغ می‌کند. اما اگر بخواهیم منتظر شویم که زمانی پیش بیاید که همه چیز درست و سر جای خود باشد، فرصت‌های بسیاری را از دست خواهیم داد. بنابراین بسازید و سپس بهبود یابید (همان یک درصد).

 

کمالگرایی

۸.انجام هم‌زمان چندین کار را رها کنید

اگر وقتی مسیرتان را می‌پیمایید، برای هر سگی که پارس می‌کند، بایستید و سنگ پرت کنید، هیچ گاه به مقصد خود نخواهید رسید. (وینستون چرچیل)

انسان‌های موفق این نکته را می‌دانند. به همین دلیل یک کار را انتخاب می‌کنند و آن را به پایان می‌برند. مهم نیست که این کار ایده‌ی کسب و کار باشد یا یک گفتگو یا یک تمرین ورزشی. در زمانِ حال بودن و تعهد به یک وظیفه، ضروری است.

 

۹.نیازتان به کنترل همه چیز را رها کنید

بعضی چیزها به ما بستگی دارند و بعضی چیزها به ما بستگی ندارند. (اپیکتت، فیلسوف رواقی)

تمایز قائل شدن بین این دو بسیار مهم است. از چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید، دست بردارید و بر چیزهایی که می‌توانید کنترل کنید، تمرکز کنید. بدانید که گاهی اوقات، تنها چیزی که قادرید کنترل کنید، نگرشتان نسبت به امور است.

 

۱۱.به چیزهایی که در راستای اهدافتان نیستند، بله نگویید

کسی که می‌خواهد کارهای کوچکی به سرانجام برساند، ایثار کمی باید کند، کسی که می‌خواهد بیشتر به دست بیاورد، باید بیشتر ایثار کند و کسی که می‌خواهد بیشترین چیزها را به سرانجام برساند، باید ایثار بزرگی کند. (جیمز آلن)

انسان‌های موفق می‌دانند که در راستای به سرانجام رساندن اهدافشان می‌توانند به وظایف، فعالیت‌ها و درخواست‌های دوستان، خانواده و همکاران پاسخ منفی بدهند. در کوتاه‌مدت ممکن است اندکی از خشنودی‌تان را فدا کنید، اما در درازمدت خواهید دید که این کار ارزشش را داشت.

۱۱.از انسان‌های سمی دوری کنید

شما میانگینی هستید از ۵ نفری که بیشترین زمان خود را با آنان می‌گذرانید. (جیم ران)

افرادی که بیشتر زمان خود را با آن‌ها می‌گذرانیم، بر شکل‌گیری شخصیت ما تأثیر می‌گذارند.

بعضی از مردم در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود کمتر به اهدافشان دست یافته‌اند و برخی دیگر از ما موفق‌تر عمل کرده‌اند. اگر زمان خود را با آن‌هایی بگذرانید که از شما عقب‌تر هستند، میانگینتان و در نتیجه میزان موفقیتتان افت خواهد کرد.

اما اگر زمان خود را با انسان‌هایی بگذرانید که از شما موفق‌تر هستند، فارغ از آنکه اهدافتان چقدر چالش‌ برانگیز باشد، شما موفق‌تر خواهید بود. نگاهی به اطرافتان بیندازید و اگر لازم است، تغییرش دهید.

۱۲.نیاز به دوست داشته شدن را رها کنید.

تنها راه اجتناب از ناراحت کردن مردم این است که هیچ کار مهمی نکنید. (الیور امبرتون)

بسیاری از مردم شما را دوست خواهند داشت و افرادی نیز خواهند بود که از شما خوششان نخواهد آمد. مهم نیست چه می‌کنید، هیچ وقت نمی‌توانید کاری کنید که تمام مردم از شما خوششان بیاید. این امر کاملا طبیعی است و نباید خود را بابت آن سرزنش کنید.

تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است: درست و قابل اعتماد باقی بمانید، هر روز بر ارزشتان بیفزایید و آگاه باشید که افزایش تعداد دشمنان به معنای این است که کار مهمی انجام می‌دهید.

۱۳.وابستگی خود به شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون را از بین ببرید

مشکل شما این است که فکر می‌کنید همیشه زمان کافی دارید. (جک کورنفیلد)

وب‌گردی‌های بی‌هدف و تماشای تلویزیون بیماری‌های جامعه‌ی امروزی ما هستند. نباید از زندگی خود یا اهدافتان با این دو مورد فرار کنید.

تا زمانی که اهدافتان به آن‌ها وابسته نباشد، باید وابستگی به آن‌ها را کم (یا حتی حذف) کنید و زمان خود را صرف چیزهایی کنید که زندگی‌تان را غنی‌تر می‌کنند.

مدیا

با رعایت این نکته‌ها می‌توانید بهره‌وری خود را افزایش دهید، زمان بیشتری ذخیره کنید، بهبود یابید و به موفقیت نزدیک‌تر شوید.




منبع :‌زومیت

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، موفقیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار