پخش ویدیویی در فضای مجازی تعجب و تاسف همه را برانگیخت. ویدیوی چند دقیقه ای مربوط به برنامه ای بود که قرار بود در آن ایده های دانشجویی و دانش آموزی از قالب ایده خارج شوند و در دو روز و نیمی که این «استارت آپ ویکند» در جریان است به عمل در آید.
کد خبر: ۳۸۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 25 February 2017
پخش ویدیویی در فضای مجازی تعجب و تاسف همه را برانگیخت. ویدیوی چند دقیقه ای مربوط به برنامه ای بود که قرار بود در آن ایده های دانشجویی و دانش آموزی از قالب ایده خارج شوند و در دو روز و نیمی که این «استارت آپ ویکند» در جریان است به عمل در آید. به گفته برخی از افرادی که در این برنامه حضور داشتند همه چیز به خوبی پیش رفت تا این که در پایان برنامه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور بجنورد، عده ای با هنجار شکنی به اجرای رقص کرمانجی پرداختند. البته برخی مسئولان می گویند این اتفاق بدون هماهنگی بوده و برنامه ریزی شده نبوده است.
این موضوع از سوی دادستان بررسی شود
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های دیروز به این موضوع واکنش نشان داد. آیت ا... «یعقوبی» در خطبه های نماز جمعه روز گذشته بجنورد با اشاره به اتفاق چند روز گذشته در خصوص رقص تعدادی از افراد در دانشگاه پیام نور بجنورد، تصریح کرد: باید این موضوع از سوی دادستان بررسی شود. این افراد از هر جایی که مجوز گرفته اند از میراث فرهنگی یا بخش خصوصی باید آشکار شود. وی با بیان این که هم اکنون برخی از این افراد بازداشت شده اند، افزود: انجام این کار توهین به ملت است و باید نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده شود و درس فراموش نشدنی به آن ها بدهند.از سوی دیگر، نمازگزاران نماز جمعه بجنورد و  اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خراسان شمالی در پایان نماز جمعه دیروز، ضمن اعلام انزجار و محکومیت مراسم برگزار شده در سالن همایش های دانشگاه پیام نور  بجنورد، خواستار برخورد با برگزار کنندگان این مراسم شدند.
برنامه ریزی شده نبود
در همین ارتباط، رئیس دانشگاه پیام نور استان در مورد چرایی بروز اتفاق رخ داده در دانشگاه پیام نور بجنورد به خبرنگار ما گفت:  استارت آپ ویکند را بخش خصوصی در دانشگاه پیام نور کلید زد و برنامه ای علمی بود و تیمی مجهز هم از دانشگاه تهران در این برنامه حضور داشتنند و فرصت خوبی بود تا دانش آموزان و دانشجویان از این فرصت استفاده کنند اما پایان کار ناهنجار و ناپخته که برنامه ریزی شده هم نبود این فرصت را از بین برد.دکتر «مسعودی فر» افزود: به محض اطلاع از این موضوع با اعضای هیئت نظارت دانشگاه جلسه ای تشکیل شد و از ادامه این برنامه در دانشگاه جلوگیری و برنامه لغو شد.وی ادامه داد: در این مورد به شرکتی که متولی اجرای این برنامه بود تذکر داده شد.وی تصریح کرد: این موضوع در کنداکتور برنامه هایی که اعلام شده، نبود و بدون اطلاع و خارج از موضوع بود و به همین دلیل نیز از ادامه این استارت آپ جلوگیری شد.وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور فقط تأمین کننده محل برگزاری بود.
بدون اخذ مجوز بود
نماینده وزیر علوم در دانشگاه های استان که در جلسه هیئت نظارت دانشگاه پیام نور حضور داشت نیز با بیان این که  برخلاف کنداکتور برنامه این رفتار انجام شد گفت: بازی های آیینی بدون اخذ مجوز و اطلاع شورای نظارت اجرا شد و به محض این که مطلع شدیم جلسه هیئت نظارت تشکیل شد و ادامه برنامه را لغو کردیم. دکتر «صفرزاده» افزود: با وجود این که متولی این برنامه که بخش خصوصی است به صورت کتبی  عذرخواهی کرد اما اجازه ادامه برنامه داده نشد و ضرر هنگفتی نیز متحمل شد. وی با بیان این که دانشگاه پیام نور مقصر این اتفاق نیست اضافه کرد: این برنامه خلاف و عدول از نُرم بوده و دانشگاه پیام نور مقصر نیست و به همین علت از ادامه کار این شرکت جلوگیری شد.
اشتباه چند نوجوان
از سوی دیگر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی  در این مورد به خبرنگار ما گفت: استارت آپ برنامه ای است که در استان های مختلف و بر اساس ظرفیت هایی که در هر استان وجود دارد برگزار می شود و در استان هم بر اساس ظرفیت گردشگری استارت آپ کلید خورد. «هاشمی مرغزار» عنوان کرد: فضای خوبی ایجاد شد که بر اساس اشتباه چند نوجوان که مسئولیتی به جز پذیرایی  هم نداشتند تحت الشعاع قرار گرفت و گردشگری هم مانند دیگر مهمانان میهمان این برنامه بود. وی اضافه کرد: این هنجارشکنی فعالیتی بزرگ را از بین برد و این حرکت در پایان برنامه و بدون برنامه ریزی و طی چند دقیقه انجام شد که پیش بینی شده هم نبود.
تجمع نمازگزاران
به گزارش خبرنگار ما بسیج دانشجویی پیام نور خراسان شمالی در پایان نماز جمعه  دیروز و در محوطه مصلای بجنورد ضمن پخش بیانیه ای در محکومیت برگزاری مراسم طرح ایده های برتر دانشجویی که با رقص محلی عده ای از خانم ها همراه شده است با برگزاری تجمع خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. با برگزاری این مراسم نمازگزاران نماز جمعه نیز در این تجمع حضور یافتند و شعارهایی در حمایت از پیشگیری از برنامه های مشابه سر دادند. تجمع کنندگان همچنین به صحبت های استاندار خراسان جنوبی که چندی پیش در  جمع هنرمندان بیرجند بیان کرده بود اعتراض کردند./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار