مسئولین هم با برگزاری نشست هایی سعی در اطلاع رسانی و تبلیغ داشته های استان در بحث گردشگری برای رونق دادن به این صنعت پر منفعت را دارند. اما متاسفانه می توان گفت ، بیشتر صحبت های این مسئولین در حد شعار می ماند و به نتیجه ی خاصی نمی رسد.
کد خبر: ۳۸۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵ 28 February 2017
استان کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از راه های توسعه خود را در جذب گردشگر می بیند و در این زمینه مسئولان هر از چند گاهی با دعوت از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی ، سعی می کنند توجه آن ها را به پتانسیل های جذاب گردشگری استان جلب کنند.
مسئولین هم با برگزاری نشست هایی سعی در اطلاع رسانی و تبلیغ داشته های استان در بحث گردشگری برای رونق دادن به این صنعت پر منفعت را دارند. اما متاسفانه می توان گفت ، بیشتر صحبت های این مسئولین در حد شعار می ماند و به نتیجه ی خاصی نمی رسد.
500 میلیون به تجهیز پیست اسکی دنا تخصیص داده شد!
چند روز پیش بود که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نشست رسانه ای به موضوع پیست اسکی کاکان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر از استان های زیادی گردشگر به استان ما می آیند اما  وقتی از وضعیت نامطلوب پیست اسکی یاسوج مطلع می شوند ، شب را در هتل های ما به صبح می رسانند و متاسفانه صبح به سمت پیست اسکی سپیدان فارس می روند و این برای ما بسیار ناراحت کننده است .
وی استاندار را هم فرد بسیار باهوشی دانست و افزود : از همین جا از استاندار تقدیر می کنم که با اختصاص بودجه ای 500 میلیون تومانی قرار را بر این گذاشته است که موضوع پیست اسکی کاکان برای یک بار حل و فصل شود تا از این طریق جوانانی بتوانند با اشتغال به کار در آن مکان امورات پیست اسکی را بچرخانند.

 کهگیلویه و بویراحمدی ها در صدر گردشگرانی که وارد پیست های اسکی چهار محال و بختیاری می شوند!
در حالی که مسئولین از اختصاص بودجه برای رفع مشکلات پیست اسکی یاسوج صحبت می کنند گزارش های میدانی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی و وضعیت نه چندان جالب این پیست اسکی حکایت دارد و از طرف دیگر مسئولین چهار محال و بختیاری از کهگیلویه و بویراحمدی ها از نظر درصد ورود به پیست های اسکی این استان ، به عنوان دومین تامین کنندگان گردشگر ورودی نام می برند.
رئیس هیات اسکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز فعالیت پیست‌های اسکی استان از اواسط بهمن‌ماه، حدود 110 هزار نفر از این پیست‌ها بازدید کردند.
صفر فرامرزی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: تعداد بازدید کننده‌های پیست‌های اسکی کوهرنگ 80 هزار نفر، بارده 20 هزار نفر و شیخ شبان 10 هزار نفر بوده است. بیشتر گردشگران به ترتیب از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بوده است.
وی با اشاره به کاهش بارش‌‎ها در سال جاری و کوتاه بودن مدت زمان فعالیت پیست‌ها، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران تا پایان سال به 150 هزار نفر برسد.
با نگاهی به آمار اعلامی مسئولین استان همسایه تازه متوجه می شویم که مسئولین ما تا چه میزان نسبت به پتانسیل های موجود در استان بی خیال و بی مسئولیت هستند!
در ادامه ی این گفتگو رئیس هیات اسکی استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: امکانات پیست اسکی کوهرنگ در سطح پیست‌های بین المللی است و دارای سه بالابر، مدرسه اسکی، دستگاه پیست کوب، مربیان مجرب، سالن استراحت و فروشگاه‌های موادغذایی است.این در حالی است که یکی از مهمترین مشکلات پیست اسکی یاسوج خرابی همیشگی ماشین پیست کوب است که عملا استفاده از این پیست را غیر ممکن کرده است.
ورزشکارانی که خود دست بکار شده اند
در هنگام حضور خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از افرادی که خود را عضو تیم اسکی استان معرفی می کرد و در حالی که بسته ای از وسایل را برای تعمیر بالابر بر دوش خود حمل می کرد ، گفت : متاسفانه پیست اسکی که تنها محل تمرین ماست ، غیر قابل استفاده است و ما مجبور بدون کوبیده شدن این برف منتظر بمانیم تا سطح برف کمی یخ یزند و قابلیت استفاده و تمرین را برای ما داشته باشد که البته ضرر زیادی هم به استیل بدن ما مزند و البته باعث فشار زیادی هم به قسمت های مختلف بدن ما می شود.
 
وی گفت در حال حاضر از پیست کوب که خبری نیست چرا که هر روز تعمیرکار روی ماشین کار می کند و به محض راه اندازی یک قسمت دیگر این ماشین خراب می شود و به علت فرسودگی ماشین چندان امکان استفاده از آن نیست و حالا هم یکی از قرقره های بالابر خراب شده و مجبوریم خودمان بریم بالای کوه و درستش کنیم!
با مقایسه وضعیت پیست اسکی یاسوج با پیست های متعدد استان های اطراف ما ، متوجه می شویم که ما فقط در حد شعار مانده ایم و چندان حرکت قابل توجهی برای استفاده از این ظرفیت ها انجام نمی دهیم.
بی برنامگی در مدیریت محیط اطراف پیست اسکی یاسوج
اما خارج از مسئله پیست اسکی ، مناطق اطراف آن در این فصل سال ، مملو از گردشگران داخل استان می شود که البته با توجه به وضعیت اسفباری که وجود دارد ، چندان جذابیتی برای حضور مجدد برای گردشگران در این منطقه وجود ندارد.
برخی از کارهایی که در این موقع از سال در منطقه ی عمومی پیست یاسوج(کاکان) می شود انجام داد چندان نیازی به بودجه های کلان ندارد و با کمی سلیقه و مدیریت می توان محیطی مناسب را برای کسانی که وارد این منطقه می شوند تدارک دید.
در برخی مناطق اطراف پیست می توان با ایجاد برخی پارکینگ ها ماشین ها را به داخل این پارکینگ ها هدایت کرد تا ماشین ها مجبور نشوند در جاده ی باریک و ارتباطی این منطقه پارک کنند و عملا تردد را مختل کنند.
 
موضوع دیگری که در روزهای تعطیل در این منطقه نمایان است ، عدم حضور موثر پلیس راه در جهت کنترل عبور و مرور در این منطقه است به گونه ای که گاها شاهد ترافیک سرسام آوری می شویم که اگر نیروهای متعدد پلیس راه که در یک نقطه جمع می شوند بطور منظم در نقاط مختلف مسیر حاضر می شدند چنین ترافیک های سنگینی را شاهد نبودیم البته این شلوغی مختص روزهای تعطیل است و چندان مربوط به گردشگران خارج از استان نمی شود و اکثرا هم استانی های مقیم یاسوج هستند.ولی به هر جهت تقسیم نیروهای پلیس حاضر در این منطقه که کم هم نیستند ولی متاسفانه در یک جا جمع می شوند و عملا تاثیر خاصی بر مدیریت جاده و شرایط ندارند، می تواند بسیاری از این مشکلات ترافیکی را حل کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار