کد خبر: ۳۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 24 May 2015
نماینده مردم کرج،فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نوپای فردیس باید کانون توجه مسولان استان البرز قرار گیرد تا هر چه سریع تر کمبودها و نارسایی های موجود در آن مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، عزیز اکبریان شامگاه شنبه در جمع مردم فردیس در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) این شهرستان، افزود: باید از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان خواست هرچه سریعتر اداراتی که تاکنون در این شهرستان مستقر نشده اند را مستقر کنند.
وی افزود: با استقرار این ادارات شهروندان به راحتی امورات خود را در این شهرستان انجام می دهند و نیازی نیست مسافت طولانی را به مرکز استان بیایند.
وی از سازمان صنعت،معدن وتجارت استان البرز خواست با توجه به راه اندازی 17 اتحادیه در این شهرستان نسبت به تاسیس اتاق اصناف شهرستان فردیس اقدام کند تا امورات و تصمیم گیری اتحادیه های صنفی در این اتاق صورت گیرد. تاکنون امورات اتحادیه ها توسط اتاق اصناف شهرستان کرج در حال انجام است.
اکبریان اظهار داشت: پیگیری های لازم جهت تامین اعتبار برای احداث بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان فردیس صورت گرفته و با توجه به حضور نوبخت معاون رییس جمهوری قول اختصاص این اعتبار داده شده است.
نماینده مردم کرج،فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: شهرداری کرج در حال تملک اراضی جنب راه آهن شیخ آباد است که مقدمات احداث تقاطع در این مسیر که مرز بین دو شهرستان کرج و فردیس است، فراهم شود.
اکبریان افزود: زیرساخت ها هم در استان البرز و هم شهرستان فردیس مهیا نیست و این خود می طلبد مسوولان کشوری و استانی در این زمینه یاری کنند.
وی با اشاره به گرامیداشت حماسه سوم خرداد، افزود: حماسه سوم خرداد یادآور ایثارگری ها وجانفشانی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.
وی گفت: هر چه داریم از خانواده شهداء ،جانبازان و رزمندگان است که برای انقلاب ایثارگری کردند و امروز این انقلاب اسلامی به سایر کشورهای اسلامی صادر شده است.
امام جمعه شهرستان فردیس نیز گفت: سوم خرداد یادآور حماسه و رشادت رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر است.
حجت الاسلام علی اکبر ایمانی افزود: حماسه فتح خرمشهر که تمام معادلات نظامی جهان را بر هم ریخت، قدرت ایمان و توکل الهی رزمندگان را در مقابل تجهیزات نظامی پیشرفته نشان داد.
وی با بیان اینکه امروز آنچه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان است، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی درس های بسیاری به همراه داشت که اکنون وظیفه ماست این درس ها را به نسل های بعد انتقال دهیم.
وی اظهار داشت: شهرستان فردیس مانند نوزاد نارسی است که زیرساخت های آن فراهم نیست و برخی از ادارات آن استقرار پیدا نکردند و این همت مضاعف مسولان استانی را می طلبد.
ایمانی گفت: شهرستان فردیس 65 هزار نفر دانش آموز دارد، اداره کل آموزش وپرورش استان البرز نسبت به استقرار اداره آموزش وپرورش شهرستان فردیس کوتاهی می کند.
وی ادامه داد: اداره ای مثل آموزش وپرورش که یک مجموعه وسیع و اثر گذاری در تعلیم وتربیت فرزندانمان است نیازمند استقلال آن از کرج می باشد که علیرغم وعده های داده شده این امر تحقق پیدا نکرده است.
امام جمعه شهرستان فردیس گفت: شورای شهر و شهرداری مستقل از مطالبات مردم در سالیان سال است که هر چه سریعتر مستقر شود و شهرداریهای مناطق در فردیس متاسفانه حتی اختیار هزار تومان خرج کرد را ندارند.
ایمانی افزود: هم اکنون 50 درصد از درآمد فردیس در کرج هزینه می شود و این نیازمند این است که پروزه های اساسی و عمرانی مهم در فردیس طراحی و اجرا شود.
وی تصریح کرد: آلودگی نیروگاه منتظر قائم از مواردی است که مردم مکررا خواستار آن هستند و می گویند ما چهل سال آلودگی نیروگاه را تحمل می کنیم و وزارت نیرو باید چهارواحد حرارتی این نیروگاه را گازسوز کند و استفاده از سوخت مازوت را از دستور خارج کنند این امر می طلبد مسولان استانی به دغدغه شهروندان توجه کنند.
ایمانی افزود: همین نیروگاه 10 چاه عمیق با متراژ 250 تا 300 متر را دارد و حدود یک سوم از آب شرب فردیس در این نیرروگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی یادآور شد: بنیاد شهد و امور ایثارگران کرج به جانبازان و ایثارگران این منطقه حرمت قائل نیست و مایه تاسف است چندین سال از شهرستان شدن فردیس می گذرد هنوز این اداره در این شهرستان مستقر نشده و مسولان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند و متاسفانه متولیان این امر همت و اراده برای استقرار آن نشان نداده اند.
در این نشست که برخی از مسولان شهرستان فردیس حضور داشتند چندتن از شهروندان مسایل و مشکلات خود را در زمینه شهری و همچنین کمبودها و نارساییهای شهرستان فردیس را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار