نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت که برای حمایت از دانش آموزان نخبه و با استعداد بایستی آموزش و پرورش، مجموعه های المپیادی و مراکز فنی حرفه ای به مجلس لایحه بدهند.
کد خبر: ۳۹۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 08 March 2017
به گزارش تابناک : محمدجواد کولیوند بعد از ظهرچهارشنبه در آیین پایانی یازدهمین جشنواره ی هوگر که در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد، افزود: فکر و خلاقیت دانش آموزان و نوآوری های آنان که با استفاده از کتب علمی گذشته و خلاقیت برای آینده انجام شده، جای قدردانی و سپاسگزاری دارد.
وی اظهار داشت: باید به این جوانان و نوجوانان افتخار کنیم و فضا را برای آنان مهیا شود تا انجام این گونه فعالیت های خلاقانه و نوآورانه توسعه یابد و فقط به برگزاری این نمایشگاه ها بسنده نشود.
 کولیوند در خصوص حمایت مجلس از این گونه دانش آموزان گفت که مجلس مکان قانون گذاری است و برای حمایت باید وزارت آموزش و پرورش، مجموعه های المپیادی و مراکز فنی حرفه ای باید لوایحی را آماده و به مجلس برای توسعه فعالیت هایشان بیاورند.
وی افزود: مجلس می تواند طرح دهد ولی طبق قانون این طرح ها نباید برای دولت بار مالی داشته باشد و در صورتیکه وزارتخانه لایحه بدهد و آن را به مجلس بیاورد به طور قطع نمایندگان مجلس از این طرح ها برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان کشورمان حمایت می کنند.
کولیوند در ادامه خطاب به دانش آموزان نخبه گفت: نباید خود را دست کم بگیرید زیرا تمام کسانی که در جای جای دنیا به مدارج عالی و دانشمندی می رسند از این سن و سال شروع کرده اند.
 وی اظهار داشت:میدان کار برای تحقیق و دستیابی به مدارج عالی علمی در جهان گسترده است و و بشریت به تلاش بیشتری برای شناخت آفرینش و ظرفیت های نیاز دارد. 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی به دانش آموزان توصیه کرد که برای فعال شدن فکر و ذهنشان روزانه یک صفحه قرآن را بخوانند و اگر به عنوان یک فرد مسلمان در جهان می خواهید در آینده خود را به کرات دیگر گره بزنید، رمز آن در قرآن است زیرا بسیاری از آیات قرآن برای زندگی امروز بشریت نازل شده است.
وی گفت: شما دانش آموزان خلاق و نخبه توشه ای را که با خود به دنیای دیگر می توانید ببرید همان خدمت به بشریت است.
یازدهمین جشنواره دانش آموزی هوگر به مدت 3 روز با به نمایش گذاشتن 53 طرح از دانش آموزان نخبه دبیرستان استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار شد.
حسین کیان ارثی رئیس مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی ناحیه 3 کرج در این مراسم به بیان موفقیت های علمی دانش آموزان این مرکز در المیپادهای ملی و بین المللی پرداخت.
مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی ناحیه 3 کرج یکی از مراکز پرافتخار علمی کشور و استان البرز محسوب می شود. 
در جشنواره علمی هوگر دانش آموز مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی کرج بخشی از توانمندی ها ، دستاوردها و آثار علمی خود را به مدت 3 روز به نمایش گذاشتند که مورد تحسین بازدید کنندگان قرار گرفت.



منبع : ایرنا
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار