با وجود وعده‌‌ها برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)
نباید اجازه دهیم که شهدا به فراموشی سپرده شوند؛ چراکه شهدا سرمایه معنوی نظام هستند به هر کس از هر طریقی که می‌تواند باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه تلاش کند.
کد خبر: ۳۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 26 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: امامزاده محمد (ع) شهرستان کرج جزو امامزاده‌های شاخص کشور بوده و سالانه هزاران نفر از سراسر ایران برای زیارت این بارگاه متبرک به کرج سفر می‌کنند.
شاخص بودن این مکان معنوی در کنار شان و والای امامزاده محمد (ع)، دلایل دیگری هم دارد، چرا که یکی از بزرگ‌ترین گلزارهای شهدای کشور در جوار این امامزاده قرار دارد.
گلزار شهدای امامزاده محمد کرج (ع) میزبان پیکر مطهر بیش از 1600 شهید والامقام دوران دفاع مقدس است.
با وجود تلاش‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز برای حفظ، نگهداری، بازسازی و نوسازی این مجموعه، اجرای طرح فوق به دلیل وسعت و بزرگی کار، از عهده یک دستگاه خارج بوده و باید دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز به وظائفی که در این حوزه دارند، عمل کنند.
در تاریخ 19 بهمن سال 92، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرج در مراسم غبارروبی گلزار شهدا امامزاده محمد (ع) طی سخنانی تاکید کرد: گلزار امامزاده محمد (ع) چهارمین گلزار بزرگ کشور است و یکی از سرمایه‌های اصلی استان البرز به شمار می‌آید.
وی خواستار توجه بیشتر مسئولان به این مکان معنوی و مقدس شد و اظهار داشت: باید از این سرمایه بزرگ استفاده لازم را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر معارف اسلامی و اهل بیت (ع) ببریم و رسیدن به این هدف نیازمند ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع)، احداث یک مسجد جامع و حوزه علمیه در جوار آستان امامزاده است.
در همین راستا محمد تقی ایرانی فرماندار شهرستان کرج نیز یک سال قبل با حضور در پایگاه مقاومت بسیج حوزه 217 شهید زین‌الدین مستقر در امامزاده محمد (ع) و پس از دیدار با بسیجیان این پایگاه،‌ ضمن بررسی نیازها و کمبودهای برخی از مناطق کرج بر ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) تأکید کرد و افزود: طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید تدوین و اجرایی شود.
ایرانی اضافه کرد: در راستای ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) باید کارگروهی متشکل از نماینده سپاه، شورای اسلامی شهر کرج، ادارات بنیاد شهید و اوقاف در کمترین زمان و درفرمانداری کرج تشکیل شود.
وی ادامه داد: این کارگروه باید با در نظر گرفتن شرایط، نیازها و کاستی‌ها طرح جامع ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را ارائه کند.
تا به امروز و با گذشت بیش از یک سال از صدور این دستور و همچنین تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان البرز، تنها اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیش قدم شده و با اعتبارات محدود خود، گام‌های خوبی را برای بهسازی و نوسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) برداشته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز چندی پیش درباره طرح ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) به خبرنگار تابناک البرز گفته بود: این امامزاده میزبان بیش از هزار و 600 شهید جنگ تحمیلی در قطعه شهدا است و دومین گلزار شهدای بزرگ کشور محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی با اشاره بر ضرورت ساماندهی گلزار شهدای امام زاده محمد (ص) تاکید کرد: بدون شک محوطه و فضای گلزار شهدا باید درشان مقام معنوی این افراد باشد.
وی تصریح کرد: ‌ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ص) جزء وظایف اجرایی اوقاف استان نیست و متولی خاص خودش را دارد.
وی اظهار کرد:‌ البته این به آن معنا نیست که اوقاف از اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا حمایت نکرده و در این فرایند همکاری ندارد .
این مسئول افزود: اداره کل اوقاف استان البرز آمادگی دارد به عنوان بازو و همراه در کنار دستگاه‌های متصدی ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد (ص) قرار بگیرد تا طرح‌های پیش‌بینی شده برای ساماندهی این گلزار اجرایی شود.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که شهدا به فراموشی سپرده شوند؛ چرا که شهدا سرمایه معنوی نظام هستند به همین دلیل هر کس از هر طریقی که می‌تواند باید برای زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه تلاش کند.
بر اساس شنیده‌های تابناک، صالحی در جلسات مختلف که با حضور دستگاه‌های زیربط برگزار شده، بارها از دستگاه‌های اجرایی استان البرز و حتی نهادهای ملی خواسته است که به وظائف خود عمل کنند.
در همین ارتباط روز گذشته، سید حمید طهایی استاندار البرز در گفتگویی وعده‌های تازه‌ای را مطرح کرد.
وی در این گفت‌وگو تاکید کرد: استانداری البرز منتظر طرح بنیاد شهید در این زمینه هستیم.
سیدحمید طهایی درباره تعمیر و بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج، اظهار داشت: منتظر هستیم تا بنیاد شهید مانند سایر نقاط کشور طرحی برای تعمیر گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج را ارائه دهد.
وی با بیان اینکه هر ساله اعتباراتی را در این زمینه‌ها هزینه می‌کنیم، گفت: با زحمات دوستان طرح‌هایی را برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج را از سراسر کشور جمع‌آوری می‌کنیم و امیدواریم که طرحی در شان شهدا را اجرا کنیم.
طهایی با بیان اینکه استانداری البرز آمادگی کامل برای تعمیر و بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) را دارد، بیان کرد: دولت اعتبارات لازم در این زمینه را در اختیار استانداری البرز قرار می‌دهد.
لازم به توضیح است، استاندار البرز در مصاحبه خود اعلام است که "هر ساله اعتباراتی را در این زمینه‌ها هزینه می‌کنیم" اما رقم دقیق اعتبارات و نحوه هزینه کرد آن را تشریح نداده است.
همچنین با توجه به اظهارات عالی ترین مقام اجرایی در البرز مبنی بر اینکه " با زحمات دوستان طرح‌هایی را برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج را از سراسر کشور جمع‌آوری می‌کنیم و امیدواریم که طرحی در شان شهدا را اجرا کنیم" به نظر می‌رسد که تا طراحی، جمع‌آوری، بررسی و انتخاب این طرح‌ها همچنان اداره اوقاف برای حفظ و نگهداری از امامزاده محمد (ع) تنها خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار