در پنجمین جلسه هم اندیشی بسیج و دانشگاه مطرح شد
بسیاری از دشمنان، عامل تحولات خاورمیانه را وقوع انقلاب اسلامی ایران می دانند و از انقلاب ملت ایران به عنوان تحولی عظیم در تحقیر غرب نام می برند.
کد خبر: ۳۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲ 26 May 2015

جانشین سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امروز تلاش دشمنان برای متشنج کردن فضای کشور و دور کردن مردم از آرمان های دینی معطوف شده است.
سردار سید یوسف مولایی در پنجمین جلسه هم اندیشی بسیج و روسای دانشگاه های استان که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، الگو قرار دادن قیام عاشورا را در سال های جنگ به رغم همه کمبودها، رمز پیروزی ایران اسلامی دانست.
وی اظهار داشت: باید فضایی در کشور ایجاد شود تا از داشته ها به خوبی استفاده کنیم و شیوه ای برای اتصال آن به جوانان بیابیم و با نتیجه گیری صحیح از این جلسات، راهی برای برون رفت از مشکلات پیدا کنیم.
مولایی بااشاره به تحولات خاورمیانه گفت: باید بدانیم که خاستگاه و هدف اقدامات انجام شده در خاورمیانه چیست، از کجا آغاز شده و توسط چه کسانی هدایت می شود؟
جانشین سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز با اشاره به اینکه بسیاری از دشمنان، تحولات خاورمیانه را وقوع انقلاب اسلامی ایران می دانند، بیان کرد: امروز بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران از انقلاب اسلامی به عنوان تحولی عظیم در تحقیر غرب نام می برند.
سردار مولایی تصریح کرد: حوادثی که در منطقه ایجاد شده در جهت مستهلک کردن ظرفیت ها و توانایی های مسلمانان است که اگر بتوانیم درست به نسل جدید انتقال دهیم تا از ظرفیت فکری این جلسات با مطرح کردن مسائل راهبردی و تهدیدات دشمن در منطقه و تحلیل صحیح، در جهت مناسب استفاده کنیم.
وی بیان کرد: باید یاس، ناامیدی و خودباختگی را که باعث نابودی جوامع می شود از خود دور کرده و به امید تبدیل کنیم و این تنها راه موفقیت و پیروزی محسوب می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به لزوم آگاه سازی دانشجویان و جوانان از فداکاری های دوران انقلاب و پس از آن، گفت: ما امروز با نسلی سرو کار داریم که با ایثارگری های دفاع مقدس آشنا نیست .
حمید درفشی افزود: اتفاقاتی که در کشورهای عربی رخ داد به قیمت از بین رفتن سرمایه های انسانی و اقتصادی آنها بود و بلایی است که توسط دشمن قسم خورده مسلمانان بر سرشان می آید.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه در مقابل نسل جوان این است که آنان را از نقشه شوم دشمنان آگاه کنیم.
وی بیان داشت: وظیفه داریم نسل جوان و دانشجو را از خطری که آنان تهدید می کند آگاه کنیم تا بدانند امنیت و صلابت کشور به آگاهی آنان بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار