کد خبر: ۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲ 30 May 2015
به گفته ساکنان شهرستان اشتهارد، اگرچه حدود سه سالی از دو باندی شدن جاده این شهرستان به سمت کرج می گذرد واز تکرارحوادث مرگبار به مراتب کاسته شده اما نقاطی درآن همچنان حادثه خیزباقی مانده است.
به گزارش ایرنا، بسیاری از رهگذران و مردم از ورودی و خروجی شرقی شهراشتهارد به عنوان مهم ترین نقطه حادثه خیز این جاده نام می برند که درطول هفته چند حادثه درآن رخ می دهد.
به گفته آنان، بی توجهی شهرداری اشتهارد واداره راه و شهرسازی استان البرز به نقاط حادثه خیز جاده اشتهارد - کرج سبب شده تا در طول هفته چند حادثه حتی منجر به مرگ در این مسیر رخ دهد.
تصادفات پی در پی آن هم در نقاط مشخص سبب شده تا مردم برای ایمن سازی و اصلاح این محور رسانه ها را واسط اطلاع رسانی قرار دهند.
جاده کرج - اشتهارد علاوه بر اینکه یکی از مسیرهای پرتردد تهران با غرب کشور محسوب می شود، به لحاظ اقتصادی نیز یک جاده ترانزیتی به شمار می رود و بخش قابل توجهی از ترانزیت کالا از این مسیر انجام می شود.
وجود دو شهرک صنعتی با حدود 2 هزار واحد تولیدی درشهرستان اشتهارد سبب شده تا روزانه شمار زیادی کارگر بین کرج و اشتهارد رفت وآمد کنند.
علاوه بر مردم بومی اشتهارد، کارگران و رانندگان ازحوادث ناشی ازعرض کم و نامناسب بودن جاده ورودی و خروجی اشتهارد و نقاط حادثه خیز دیگرآن بیمناک هستند.
اگرچه آمار دقیقی از تعداد مصدومان و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده اشتهارد بصورت ماهانه انتشار نیافته، اما گزارش ها حکایت از حداقل 10 تصادف جراحت بار در طول ماه در این جاده دارد.
آخرین حادثه هفتم خرداد ماه جاری در این جاده بین یکدستگاه سمند و یکدستگاه پراید رخ داد که یک نفر کشته و چهار نفر مجروح شدند.
حمید نادری از جمله کارگران شاغل در شهرک صنعتی اشتهارد است که رفت وآمد در جاده اشتهارد کرج را دشوار و خطر ساز می داند.
وی می گوید: در طول هفته های اخیر شاهد وقوع چند فقره تصادف در این جاده بوده که نا ایمن بودن جاده، حتی صدای روستاییان منطقه را هم درآورده است.
نادری همچون سایررهگذران این جاده، ورودی و خروجی شهر اشتهارد را که به واسطه عرض کم و خرابی آسفالت به تصادف و ترافیک می انجامد به مراتب خطر سازتر از دیگر مناطق دانست.
رضا صدر ازجمله کسانی است که مسیر 70 کیلومتری کرج - اشتهارد را هر صبح و عصر به خاطر فعالیت کاری طی می کند.
او می گوید: بسیاری از رانندگان نا آَشنا به مسیر پس از طی سرعت بالا در مسیر شرق به غرب جاده اشتهارد ناگهان با یک جاده باریک پر از چاله و دیوارهای بتنی مواجه می شوند که برخی از آنان به علت ناتوانی در کنترل خودرو، پایان جاده، شروع عواقب خطرناک ناشی از یک تصادف است .
وی ادامه داد: برخی مواقع ورودی شرقی اشتهارد به ترافیک سنگین برای خودروها مبدل می شود.
همچنین خرابی آسفالت لاین شرق به غرب جاده اشتهارد از دیگر مواردی است که مردم و رانندگان از این وضعیت نیز شکایت دارند.
اکنون بیش از20 هزار کارگر در شهرک های صنعتی اشتهارد فعالیت دارند و این منطقه از قطب های صنعتی کشوراست.
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز دراین زمینه گفت: جاده اشتهارد – کرج از محورهای مواصلاتی است که طرح اصلاح هندسی و مرمت آسفالت آن در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
عباس صفری افزود: البته کارمرمت و بازسازی این مسیر از وظایف معاونت ساخت و توسعه وزارت راه وشهرسازی است که تلاش می شودانجام آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شود.
این مسوول خاطر نشان کرد: این مسیر دارای یک نقطه حادثه خیز است که نیاز به اصلاح هندسی دارد ، با این حال اداره راه و شهرسازی استان البرز برای پیشگیری از حوادث اقدام به نصب علائم اخباری در این محدوده کرده است.
وی گفت: برای تعمیر و رفع اشکال این مسیر به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
تلاش خبرنگارایرنا برای کسب نظر شهرداراشتهارد در خصوص نامناسب بودن ورودی و خروجی این شهر بی نتیجه ماند.
جاده اشتهارد کرج به مسافت 70 کیلومتر اکنون با دوباندی شدن آن به بزرگراه تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار