کد خبر: ۴۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 31 May 2015
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز طی سخنانی با تأکید بر ارتقای صنعت گردشگری در استان البرز اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و اقدامات لازم ضعف‌ها در این حوزه از بین برود و شاهد رشد و شکوفایی در صنعت گردشگری باشیم.
وی با اشاره به پتانسیل‌های بالقوه استان البرز برای توسعه گردشگری و وجود قطب‌های گردشگری متعدد در این استان خاطرنشان کرد: با پیوست‌های فرهنگی و زیست‌محیطی و جبران ضعف‌های مدیریتی و پوشش آنها می‌توان در این حوزه موفق بود.
حسینی همدانی گفت: با توجه به وجود اقوام مختلف در استان البرز فرصت خوبی برای رونق تولید صنایع‌دستی فراهم شده است که برنامه‌ریزی در این راستا باعث ایجاد اشتغال، تبلیغ فرهنگ، همگرایی و .. خواهد شد.
وی افزود: هر کجا احساس شد حضور ما در حوزه میراث فرهنگی گره‌گشا خواهد بود، آمادگی داریم تا در رفع موانع و مشکلات با توجه به اهمیت بالای میراث فرهنگی استان در کنار شما باشیم.
در این دیدار عبدالناصر میرچی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان البرز نیز طی سخنانی گفت: با وجود حساسیت‌های فراوان استان البرز و تخصصی بودن کار در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این استان نوپا نیازمند نگاه ویژه برای رفع مشکلات این حوزه هستیم.
وی افزود: وجود محور کرج ـ چالوس، کاخ مروارید و تپه ازبکی و ... از جاذبه‌های گردشگری در این استان به‌شمار می‌روند که با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانیم سهم اساسی را در توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران انجام دهیم.
میرچی افزود: صنایع‌دستی در این استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های صنایع‌دستی در کشور محسوب شود.
 وی با اشاره به تولید 70 رشته از صنایع‌دستی کشور در این استان گفت: این مهم به عنوام یک مزیت برای استان محسوب می‌شود و فرصتی برای رونق صنایع‌دستی استان به‌شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار