فرمانداری کرج درباره لغو سخنرانی علی مطهری اطلاعیه صادر کرد
اخیرا فرماندار کرج در مورد شایعات مربوط به انتخابات شورای شهر کرج گفته اند که "روزه سکوت گرفته‌ام" آیا بهتر نیست در این زمینه نیز مدیران ارشد فرمانداری کرج روزه سکوت می‌گرفتند؟
کد خبر: ۴۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 02 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: فرمانداری کرج درباره علل برگزار نشدن سخنرانی علی مطهری در این شهرستان اطلاعیه‌ای صادر کرد.
متن اطلاعیه فوق به این شهرس است: در پی عدم برگزاری سخنرانی علی مطهری در «همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی» در کرج و برخی اظهار نظرها پیرامون این موضوع، روابط عمومی فرمانداری کرج اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.
متعاقب عدم هماهنگی بین متقاضیان برگزاری نشست سیاسی کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و متولیان سالن شهیدان نژاد فلاح کرج و طرح موضوع در شورای تأمین استان و ارائه رهنمودهای لازم در خصوص تأمین امنیت و ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری نشست مذکور، مطالبی در روزهای اخیر در برخی از شبکه‌های اجتماعی از سوی افراد مختلف مطرح گردیده است.
به دنبال آن علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی (یکی از مدعوین این نشست) طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور مطالبی را مد نظر قرار داده‌اند و همین‌طور اخباری در این ارتباط از سوی برخی افراد منتسب به برگزار ‌کنندگان مراسم مذکور و اصحاب رسانه و جراید شنیده‌ شده است.
در این خصوص فرمانداری شهرستان کرج و استانداری البرز برای تنویر افکار عمومی و روشن شدن جوانب موضوع و همچنین پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده ناشی از جریان‌ یک‌سویه اطلاع‌رسانی، مطالبی را به شرح ذیل به آگاهی عموم می‌رساند:
* با توجه به ماده 12 آیین‌نامه چگونگی تأمین امنیت اجتماعات و راهپیمایی‌های قانونی که مقرر می‌دارد:
«صدور مجوز همزمان برای دو یا چند گروه در یک‌زمان و مکان صورت نخواهد گرفت مگر آنکه گروه‌ها به‌اتفاق تقاضای برگزاری مراسم مشترک داشته باشند، در این صورت همه گروه‌های متقاضی اقدام به ارائه فرم درخواست و سپردن تعهد خواهند کرد.»
بنابراین به لحاظ تقارن زمان و مکان همایش مزبور با برگزاری مراسم دیگری که از قبل تدارک دیده‌ شده بود، امکان برگزاری آن مقدور نبوده است. به همین دلیل شورای تأمین استان توصیه به جابه‌جایی مکان و زمان برگزاری آن همایش کرد که مورد موافقت کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان قرار نگرفت.
* با عنایت به چاره‌اندیشی و اتخاذ تدابیر مناسب برای حل موضوع از سوی استاندار محترم و رئیس شورای تأمین استان البرز و همین‌طور فرمانداری شهرستان کرج و مساعدت برای برگزاری آرام و بی‌دغدغه مراسم حسب درخواست گروه‌های سیاسی، جای تعجب است که در اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی سپاه امام حسن (ع) و نامه آقای دکتر علی مطهری به مقام ریاست محترم جمهوری مطالبی عنوان‌ شده است که خلاف واقع و عکس تدابیر اندیشیده شده منعکس گردیده است، حتی در نامه‌ ایشان از شخصیت‌هایی همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی لاری و مهندس مهرعلیزاده نام برده شده است که جزو مدعوین همایش نبوده‌اند؛ شایان ذکر است اظهار نگرانی برخی از اعضای شورای تأمین مبنی بر درگیری احتمالی و تنش در مراسم مذکور، نه‌تنها موجب لغو نشده است، بلکه موجب بحث و تبادل نظر در خصوص موضوع و اتخاذ تدابیر لازم گردیده است.
در پایان لازم به ذکر است فرمانداری کرج و استانداری البرز بر اساس وظایف قانونی، آمادگی دارند برای آقای دکتر علی مطهری و سایر شخصیت‌های سیاسی کشور فضای مناسب برای حضور در هرگونه مراسم را در چارچوب قانون و مقررات فراهم کنند.

پرسش‌های تابناک – البرز:

1 – آقای محمد تقی ایرانی فرماندار کرج در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایسنا داشتند، پس از تکرار مکرر این موضوع که مکان برگزاری همایش با یک جلسه دیگر (سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان) تداخل داشت، تاکید فرمودند که  "البته در کنار این موارد نباید فشارهای احزاب و گروه‌های سیاسی را نیز نادیده گرفت." حال این پرسش مطرح می‌شود که کدام احزاب و گروه‌های سیاسی برای عدم سخنرانی علی مطهری به فرمانداری کرج فشار می‌آورند؟

2 – آیا در صدور این اطلاعیه نیز همان فشارها وجود داشته است؟

3 - احمد شریف، دبیر کانون همبستگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان از برگزار کنندگان همایش فوق گفته است: "ما در تاریخ 25/ 1/ 94 نامه‌ای به استانداری نوشته و اعلام کردیم که همایشی با عنوان تبیین شعار سال 94 دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی را درصدد برگزاری هستیم. این نامه از طریق استانداری به فرمانداری استان کرج فرستاده شد و ما مکاتبانی را با آقای ایرانی فرماندار کرج و آقای عسگری معاون سیاسی فرماندار داشتیم و اسامی سخنرانان و محل سخنرانی را مشخص کردیم، آنها هم شفاها موافقت خود را اعلام کردند." آیا این اظهارات صحت دارد؟ مستندات نامه در اختیار تابناک قرار دارد، اگر صلاح بدانید آنها را منتشر کنیم.

4 - آقای رضا عسگری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری کرج که به تازگی به این سمت منصوب شده، با خبرگزاری مهر گفت‌وگویی انجام داده که سخنان وی در تناقض با اظهارات فرماندار بوده و ابهامات را افزایش داده است. از جمله اینکه در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه دلیل لغو سخنرانی علی مطهری چیست؟ اظهار کرد: همایش دولت، ملت، همدلی و همزبانی و همچنین سخنرانی علی مطهری در کرج لغو نشده است! به نظر می‌رسد در فرهنگ لغات مردم کرج و مدیران فرماندای این شهرستان واژه لغو معانی مختلفی دارد.

5 – ایشان همچنین همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا شورای تامین استان با برگزاری مراسم مخالفت کرده است است خیر؟» گفت: خیر. این در حالی است که در همین اطلاعیه به صراحت از نظر مخالف شورای تامین استان البرز سخن گفته شده است.

6 – در بخشی از اطلاعیه فرمانداری کرج به "اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی سپاه امام حسن (ع)" اشاره شده است. اما روابط عمومی سپاه البرز تاکنون هیچ اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر نکرده است و نشان می‌دهد که مستندات فرمانداری اشتباه است.

7 – اخیرا فرماندار کرج در مورد شایعات مربوط به انتخابات شورای شهر کرج گفته اند که "روزه سکوت گرفته‌ام" آیا بهتر نیست در این زمینه نیز مدیران ارشد فرمانداری کرج روزه سکوت می‌گرفتند؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
سوال از ایشان زیاد است، اما جواب نمی دهند. خبرنگار تابناک چرا به این موضوع دقت نمی کند که تاکنون ایشان حتی یک جلسه مصاحبه مطبوعاتی نداشته و به سوالات خبرنگاران جواب نمی دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
فرمانداران دولت قبل هم به مطهری اجازه نمی دادند حرف بزند و فرماندار و استاندار این دولت هم همین کار را می کنند. روحانی متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
در عوض فرمانداران این دولت برای رفتن در جلسه ای که احمدی نژاد سخنرانی دارد سر و دست می شکنند. ماجرای اون شهر تو استان مازندران که یادتون هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
آقای فرماندار دقت کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
اگر قرار بود فرماندار این دولت هم چنین شیوه ای را به کار گیرد، چه نیازی به تغییر فرماندار داشتیم. همان آقای ایران نژاد برامون خوب بود دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
این آقای فرماندار تاکنون حتی یک بار هم به صراحت از دولت تدبیر و امید دفاع نکرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
آقای مطهری دست از سر استان ما بردار. شما نه نماینده شهر و استان ما هستید و نه ما می خواهیم شما نماینده ما باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
این آقا چرا تهران سخنرانی نمی کنه. مگه نماینده اونجا نیست
یا نور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
معلومه که ما نمیزاریم عوامل فتنه در کرج میتینگ بزارند.استاندار و فرماندار هم اگه بخواهند سرپیچی کنند با ما طرف هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
ما؟؟؟؟؟؟؟ مگه شما چند نفرید؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
می خواهید نیروی انتظامی و نهادهای اطلاعاتی و سیاسی استان رو تعطیل کنیم، همه کار رو بدست شما . چه طوره؟؟؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
مادراستان البرزهیچ نیازی به سخنرانی
اینفردنداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
داداشها دیدید که نگذاشتیم برنامه تون انجام بشه. دم ایرانی فرماندار هم گرم.از خودمونی داداش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار