کد خبر: ۴۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱ 03 June 2015
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه ارائه کد حلال به کشتارگاه‌‌های استان در دستور کار است، گفت: ۲۵ نفر از ناظرین شرعی در کشتارگاه‌های البرز مشغول به کار هستند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسین رضاپور در بازدید از کشتارگاه صنعتی دام کرج و نحوه ذبح شرعی، اظهار داشت: آموزش بیش از 200 روحانی در استان و برگزاری جلسات متعدد توجیهی مرتبط با این امر در دستور کار است.

وی افزود: انتصاب روحانیون مستعد و آموزش دیده به منظور نظارت شرعی در 8 کشتارگاه و بیش از 50 شرکت فرآوری و عمل آوری انواع فرآورده‌های خام دامی از اقدامات این دفتر بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه دامپزشکی البرز با بیان اینکه در حال حاظر 25 نفر از ناظرین شرعی در کشتارگاه‌ها و سایر مراکز عمل آوری و فرآوری بصورت مستقیم در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: بازدید، بازرسی و کنترل منظم و جدی بر عملکرد ناظرین و ذابحین شرعی در راستای ارتقای سطح کیفی ذبح از دیگر اهداف این دفتر به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین رضا‌پور با تاکید بر اینکه  دریافت کد حلال کشتارگاه‌ها از برنامه‌های آتی این دفتر است، تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی به منظور افزایش آگاهی ناظرین و ذابحین شرعی مستقر در مراکز عمل آوری و فرآوری فرآورده‌های گوشتی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی ذابحین پس از پایان دوره کارت و گواهینامه ذبح حلال دریافت می‌کنند، افزود: امید است مسئله قربانی کردن در معابر و غیره فرهنگ‌سازی شده تا مردم در ایام مهمی همچون عید قربان و ایام محرم با رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور نسبت به انجام ذبح بهداشتی و شرعی در مراکز تحت نظارت این مرکز اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار