استاندار البرز به تابناک البرز خبر داد
استاندار البرز در تازه ترین پیگیری ها برای احداث باغ موزه فرهنگی استان به همراهی جمعی از مسئولان، تاریخ آغاز عملیات کلنگ زنی این مجموعه فرهنگی در اراضی پارک جهان نما را ۵ مردادماه سالروز پیروزی عملیات مرصاد اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 18 July 2017

به گزارش تابناک البرز، حفظ ارزش ها و آرمان های دوران هشت سال دفاع مقدس و معرفی آن به نسل امروزی، همواره یکی از دغدغه های فرهنگی بوده و هست، در این زمینه احداث باغ موزه های فرهنگی و بازسازی آن دوران شاید همانند صندوقچه ای گرانبها بتواند این ارزش ها را حفاظت و نگهداری کند.

براساس این گزارش، گزارش، حفظ و نگهداری از یادگاران دوران هشت دفاع مقدس برای نسل آینده و جریان سازی فرهنگی، مهمترین هدف از اجرای این اقدام فرهنگی ذکر می شود.

در این رابطه سیدحمید طهایی استاندار البرز در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز، گفت: ایثارگری ها، شهادت ها و رشادت های رزمندگان اسلام در حفظ خاک وطن باید جریان سازی فرهنگی شود، در این خصوص استان البرز نیز با تقدیم بیش از 4 هزار شهید گلگون کفن، نیازمند به احداث«باغ موزه دفاع مقدس» است.

وی ادامه داد: طرح احداث باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با هدف ساماندهی و تمرکز بخشی به مجموعه تلاش های دلسوزان و یاد آوران مخلص دوران دفاع مقدس شکل گرفته است، ثبت و ضبط، یادآوری آگاهی ها، ارزش ها، فرهنگ و... هشت سال دفاع مقدس، رسالت اصلی در تأسیس این باغ موزه می باشد.

استاندار البرز تاریخ کلنگ زنی افتتاح این مرکز فرهنگی در استان البرز را 5مردادماه 96 عنوان کرد و بیان داشت: اراضی پارک جهان نما، از مدت ها پیش برای احداث این مرکز فرهنگی درنظر گرفته شده بود و کلیه اقدامات و زیرساخت های احداث آن با همکاری شهرداری کرج مورد پیش بینی قرار گرفته است.

طهایی افزود: 5 مرداد ماه، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران و اعلام آتش بس با عراق و قرابت این رویداد با چنین اقدامی، مناسبتی ویژه برای مراسم آغاز کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس استان البرز خواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار