‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به مسیر رو به صنعتی شدن کشاورزی در این استان خاطرنشان کرد: در همین راستا، طی 4 سال اخیر اعتبارات خوبی برای مدیریت و بهره‌وری منابع آب در اختیار البرز قرار داده شده است.
کد خبر: ۴۷۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 06 August 2017
به گزارش تابناک : سید مجید موسوی در نشست «شورای ترویج و برنامه ریزی زکات با رویکرد رسانه» که امروز یکشنبه(15 مرداد) در معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی البرز برگزار شد، گفت: کل منابع آب موجود در استان البرز به یک میلیارد و۸۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد.

موسوی افزود: از این میزان، سالانه 750 میلیون مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، این یعنی 75 درصد منابع آب سالانه استان به کشاورزی اختصاص یافته که در مقایسه با میانگین کشور‌ قابل قبول است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت تولید محصولات زراعی و باغی در البرز پرداخت و گفت: البرز به طور میانگین در هر هکتار 20 تن محصولات زراعی تولید می‌کند، در حالی که میانگین کشور در این زمینه فقط 6 تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز ادامه داد: این رقم در محصولات باغی برای البرز 22 تن و در کشور 7 تن برآورد شده است.

وی افزود: کشاورز نمونه کشور نیز از البرز انتخاب شده، زیرا موفق شده است 13 هزار و 200 کیلوگرم گندم در هکتار برداشت کند.

موسوی با اشاره به مسیر رو به صنعتی شدن کشاورزی در البرز خاطرنشان کرد: در همین راستا، طی 4 سال اخیر اعتبارات خوبی برای مدیریت و بهره‌وری منابع آب در اختیار البرز قرار داده شده است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار