کد خبر: ۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 14 February 2015
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: نخستین اطلس اطلاعات جامع تولیدی و بازرگانی این استان منتشر شد.
حسین طوسی افزود: اطلاعات این کتاب توسط کارشناسان مرکز بررسی و تحقیقات اقتصادی اتاق بازرگانی استان جمع آوری شده است .
وی ، تشریح وضعیت صنایع و بخش کشاورزی استان البرز را از مباحث این اطلس ذکر کرد و گفت: اطلاعات مربوط به دو هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط استان به چاپ رسیده است.
طوسی خاطرنشان کرد: این کتاب در آگاهی بخشیدن به سرمایه گذاران سطح کشور نسبت به ظرفیت های موجود دراستان البرز کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: اطلاعات مندرج دراین اطلس مربوط به واحد های فعال اقتصادی در شهرک های صنعتی و خارج ازآن بوده است.
طوسی با بیان اینکه واحد های تولیدی، صنعتی و کشاورزی به علت شرایط رکود حاکم بر کشور متضرر شده اند، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی موجود در کشور سبب کاهش ظرفیت های تولیدی و تعدیل تعداد زیادی نیروی انسانی از واحد های صنعتی و تولیدی شده است.
رییس اتاق بازرگانی البرز اظهار کرد: مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش از جمله مهم ترین مشکل بخش تولید و صنعت است.
وی ادامه داد: بدهکاری واحد های تولیدی به بانک ها سبب شده مشکلات زیادی در ارائه تسهیلات بانکی به این بخش وجود داشته باشد.
طوسی با بیان اینکه نشست های مختلفی با مسوولان برای رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت برگزار کرده ایم، خاطرنشان کرد: امید است با رفع معضلات موجود در این بخش و با بهبود محیط کسب و کار بتوانیم مسیر تولید و صنعت را در استان هموار کنیم.
رییس اتاق بازرگانی البرزهمچنین با اشاره به چاپ اولین نشریه این اتاق اظهار کرد: در شماره نخست این نشریه تخصصی مقالات، نظرات کارشناسان، فعالان اقتصادی و گزارشی از حوزه فعالیت تشکل ها، تولید، صنعت وکشاورزی است که در 90 صفحه منتشر شده
است.
استان البرز حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعیت دارد، همچنین این استان دارای 75 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار