با هدف پایدارسازی مشاغل:
تمامی 6200 طرح خودکفایی اجرا شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز به منظور بالابردن ضریب موفقیت و کمک به پایدارسازی شغل ، تحت نظارت کارشناسان ناظر بر طرح های اشتغال قرار دارد .
کد خبر: ۴۸۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 29 August 2017

به گزارش تابناک البرز، شاهین رضایی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز با بیان اینکه نظارت های انجام شده مربوط به پنج ماهه سال جاری است، گفت: کنترل نحوه اجرای طرح های اشتغال و ارایه نکات لازم درزمینه بازاریابی و فروش در راستای کمک به پایداری طرح ها از جمله فعالیت های کارشناسان ناظر است و در این مدت شش کارشناس ناظر ، حدود پنج هزار بار از طرح های اشتغال این نهاد در البرز بازدید به عمل آورده اند .

وی افزود : تمامی شش هزار و 200 طرح خودکفایی اجرا شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد البرز به منظور بالابردن ضریب موفقیت و کمک به پایدارسازی ، تحت نظارت کارشناسان ناظر بر طرح های اشتغال قرار دارد .

رضایی با اشاره به اینکه این نظارت ها به صورت مستمر انجام می شود ، گفت : تحقق توانمند سازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز ، اعلام کرد : آموزش های فنی وحرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد در میدان اقتصادی در حال انجام است .

وی یادآور شد : مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه مندی و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند .

رضایی تاکید کرد : کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است که مطابق آن ، طی سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه ، برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می شود .

معاون اشتغال و خودکفایی ، گفت : طرح‌های اشتغال بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان و با ارائه‌ آموزش های فنی ، تخصصی و مهارت‌آموزی به آنان اجرا می شود و نقش بسزایی در خودکفایی جامعه هدف دارد .

وی گفت : بودجه مورد نیاز جهت اجرای طرح های اشتغال زایی ، از محل اعتبارات بانک ها و همچنین اعتبارات کمیته امداد تامین و پرداخت می شود .

رضایی در ادامه آمادگی این نهاد را برای مشارکت صاحبان صنایع ، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت اعلام کرد .
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار