کد خبر: ۴۸۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱ 16 June 2015
استاندار البرز شامگاه گذشته به همراه برخی از مدیران و اصحاب رسانه از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در تهران بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، استاندار البرز به همراه برخی از مدیران کل و اصحاب رسانه از شامگاه گذشته از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایران بازدید کرد.
سید حمید طهایی اظهار کرد: هنرمندان علی رغم وجود کمبودها همیشه به خلق آثار ماندگار می پردازند این جای تقدیر دارد.
طهایی پس از بازدید از غرفه های هنرمندان البرزی گفت: در توسعه حوزه صنایع دستی مصمم هستیم و معتقدیم که البرز نیازمند به توسعه در حوزه هنر است پرداخت تسهیلات به هنرمندان و همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری در البرز، افزود: ایجاد نمایشگاه های تخصیصی می تواند برای گردشگران استان جذاب و دیدنی باشد چرا که البرز استانی متشکل اقوام مختلف است، نمایشگاه می تواند در جذب همدلی ها تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه کرج را همگان بنام ایران کوچک می شناسند، گفت: برگزاری نمایشگاهی از هنرهای دستی اقوام مختلف می تواند تداعی کننده ایران بزرگ باشد.
استاندار البرز در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه چه برنامه های برای توسعه گردشگری استان دارید، گفت: سرمایه گذاران زیادی برای سرمایه گذاری در این حوزه به استان مراجعه می کنند، اما انجام کارهای عملیاتی و اجرایی آن منوط به پیگری مدیران مربوطه در این بخش و همچنین حضور جدی متقاضیان به سرمایه گذاری است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیتی مانند فرودگاه پیام در استان البرز، گفت: طرح های مطالعاتی فرودگاه پیام در دست بررسی است در قالب این طرح فرودگاه پیام تبدیل به یک شهر فرودگاهی می شود که می تواند به جذب بیشتر سرمایه گذاران کمک شایانی کند.
طهایی با اشاره به اینکه طرح های مطالعاتی در مورد فرودگاه پیام در حال انجام است تا تبدیل به یک شهر فرودگاهی شود، گفت: تحقق این مهم باعث بروز یکی از جاذبه های گردشگری در استان می شود و به دنبال آن زمینه های جذب گردشگر در آن منطقه فراهم می شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت حمایت از حوزه گردشگری در البرز، بیان کرد: باید در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فعالیت ها همراه با نشاط باشد تا حامیان توسعه گردشگری با فراغ بال در این زمینه فعالیت کنند.
استاندار البرز گفت: مدیران در حوره میراث فرهنگی با تلاش و جدیت بیشتر زمینه تحول را در این اداره فراهم کنند مطرح کردن صنایع دستی استان در سطح ملی و جهانی و همچنین توسعه گردشگری  از اهمیت زیادی برخوردار است.
طهایی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه برنامه ای برای احداث موزه در استان دارید، گفت: سال گذشته در بازدید از مجموعه کاخ مروارید به مدیران میراث فرهنگی پیشنهاد دادیم که با احیای این مجموعه می توانند آن را به یک کاخ  موزه مردم شناسی یا موزه آثار تاریخی تبدیل کرد.
این مسئول وی ادامه داد: در البرز به موزه ای نیاز داریم که در آن بتوان آثار تاریخی استان را به نمایش گذاشت یا یک موزه مردم شناسی، که در آن تمام قومیت های ساکن استان آداب و رسوم و پوشش های خاص قوم خود را به نمایش بگذارند. این موزه به طبع برای گردشگران نیز بسیار جذاب خواهد بود.
طهایی در پایان در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه پل تاریخی کرج در شرایط اسفناکی به سر می برد و به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است آیا برای ساماندهی این مکان تاریخی که در پیشانی شهر واقع شده است برنامه ای دارید یا خیر، گفت: از سازمان میراث فرهنگی می خواهیم تا با همکاری نیروی انتظامی کرج یک فضای محافظتی و امنیتی در اطراف پل ایجاد کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار