استاندار البرز گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومانی به البرز داده بودند که بعد با بررسی شرایط به بیش از ۷۱۰ میلیارد تومان تبدیل و تصویب شد.
کد خبر: ۴۸۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 04 September 2017
به گزارش تابناک : سیدحمید طهایی در همایش سرآمدان اقتصادی بانک، بیمه و بورس که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز به عنوان کریدور علم و فناوری پایتختت قرار گرفته است.

استاندار البرز با بیان اینکه این کریدور از پارک علم و فناوری پردیس آغاز و به فرودگاه پیام در البرز ختم می‌شود، ادامه داد: این امکانات می‌تواند پتانسیل‌هایی برای البرز باشد تا با حداقل سرمایه‌گذاری کسب و کار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه صنایع مختلفی در البرز وجود دارد که اگر ریشه‌های صنعتی تعریف شود می‌توانند کارآفرین باشند، بیان کرد: در حوزه فناوری‌های جدید در استان کارهای جدید در حال انجام است.

طهایی با بیان اینکه استان البرز در زمینه آی‌تی پتانسیل ویژه دارد، اضافه کرد: البرز به عنوان نخستین استان آی‌سی‌تی کشور در حال مطالعه است که فاز اول آن انجام شده و این امر می‌تواند زمینه خوب سرمایه‌گذاری در فرودگاه پیام باشد.

وی با اشاره به اینکه نخستین پارک تخصصی فناوری ارتباطات و اطلاعات در البرز راه‌اندازی شده است، عنوان کرد: این سرآغاز یک حرکت علمی با جذب سرمایه‌گذاری اندک است و امید است این امر در حوزه اطلاعات، خدمات، کشاورزی و صنعت اجرا شود.

طهایی با بیان اینکه در حوزه تولید و اشتغال، جلسات رفع موانع تولید برگزار شد، افزود: در این راستا در ستاد اقتصاد مقاومتی اعتبار 470 میلیارد تومانی به البرز داده بودند که بعد با بررسی شرایط به بیش از 710 میلیارد تومان تبدیل و تصویب شد که به واحدهای صنعتی داده شود.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی هم تکالیفی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و ستاد اقتصاد مقاومتی آن را پیگیری می‌کند تا انجام شود، عنوان کرد: در راستای امور الکترونیکی در استان در حال فراهم کردن مقدمات هستیم تا البرز به عنوان پایلوت کارهای الکترونیکی قرار گرفته شود.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار