مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز گفت: امسال دو هزار فرصت شغلی برای نیازمندان این استان با هدف تحقق شعار سال ' اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال ' ایجاد شده است.
کد خبر: ۵۰۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷ 15 October 2017
به گزارش تابناک : محمد محمدی فرد روز یکشنبه افزودک این فرصت های شغلی از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال و مراکز کاریابی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان البرز و نیازمندان جویای کار غیر تحت حمایت ایجاد شده است.
وی ادامه داد:22 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی نیمه نخست سال، برای اشتغال زایی به هزار و 373 نفر از مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شده است.
محمدی فرد با تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای برای ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان گفت: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد برای گذراندن دوره‌های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های خودکفایی مددجویان با هدف پایداری شغلی، تحت نظارت و راهنمایی کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد، افزود: توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.
محمدی فرد گفت: تسهیلات اشتغال این نهاد تا سقف 20 میلیون تومان است که بیشتر در زمینه‌های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان البرز از صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف برای ایجاد اشتغال مددجویان دعوت به همکاری کرد و افزود: کمیته امداد با هدف ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم کردن شغل برای خانوارهای تحت حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته که مطابق آن برای مدت معین حق بیمه سهم کارفرما، توسط این نهاد، پرداخت می‌شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار