مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از وجود ۹۳ هکتار بافت فرسوده در مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهر کرج خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 20 November 2017
به گزارش تابناک : تقی رضایی با تشریح وضعیت بافت‌های فرسوده در استان به‌ویژه کلان‌شهر کرج، اظهار کرد: بافت‌های فرسوده شهری، محلات فرسوده‌ای در فضای شهری محسوب می‌شوند که مسائل پیچیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بابیان اینکه این مناطق به سبب عدم تطابق بازندگی شهری و شهرسازی مدرن دارای مشکلات رو بنایی و زیرساختی عدیده‌ای هستند، افزود: شکل‌گیری برخی از محلات و مناطق شهرهای بزرگ به دلایل متعدد به‌نوعی است که با ضوابط و معیارهای شهرسازی و معماری امروز به‌ویژه در کلان‌شهرها تفاوت دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در ادامه از بین رفتن کارکرد شهری این دسته از مناطق را یکی از مشکلات حائز اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۷۸۵ هکتار بافت فرسوده در کرج شناسایی‌شده است.
رضایی با اعلام اینکه از مجموع مساحت بافت‌های فرسوده میزان ۹۳ هکتار به مناطق حاشیه‌نشین در کرج اختصاص دارد، گفت: درمجموع حدود هزار و ۳۷۶ هکتار بافت ناکارآمد در کرج وجود دارد که شناسایی‌شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و فرهنگی ساکنین مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده کرج را ازجمله مشکلات این نقاط برشمرد و تأکید کرد: بناهای موجود در بافت‌های فرسوده از استحکام کافی و مناسبی برخوردار نیستند.




منبع : شهردار آنلاین
برچسب ها: بافت فرسوده ، شهر کرج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار