کد خبر: ۵۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴ 26 June 2015
رییس دادگستری شهرستان نظرآباد از حضور قاضی ویژه در مدارس با عنوان «قاضی مدرسه» خبر داد و گفت: دانش آموزان نظرآبادی برای پیشگیری از وقوع جرم در مدارس آموزش می بینند.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رییس دادگستری شهرستان نظرآباد ظهر پنجشنبه با حضور اصحاب رسانه در دادگستری این شهرستان برگزار شد.

علی مرتضی کاظمی عدالت در دستگاه قضا را محور اجرای امور خواند و اظهار کرد: مردم از دستگاهها توقع عدالت دارند.
کاظمی با اشاره به اینکه کار دستگاه قضا عمل کردن به قانون است، گفت: تکریم ارباب رجوع در اولویت است باید مشکلات مردم در  اسرع وقت مرتفع شود.
وی در ادامه گفت: در پرونده های کیفری سرقت، ضرب و جرح عمدی و نگهداری مواد مخدر بیشترین جرائمی هستند که در شهرستان نظرآباد اتفاق می افتد و همچنین در پرونده های حقوقی مطالبه خسارت، مطالبه وجه و مطالبه مهریه بیشترین جرائم در سطح شهرستان هستند.
وی از ورود ۷ هزار و ۸۳۹ پرونده در سال گذشته به دادگستری شهرستان خبر داد و افزود: از این تعداد با احتساب پرونده های سالهای گذشته ۷ هزار و ۸۴۱ پرونده مخدومه شده است.
جمع آوری ماهواره نیازمند فرهنگ سازی است
این مسئول در ادامه به پرونده های سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: پرونده های مسن سال ۹۲ همه مختومه شده اند ۵۰ پرونده از این سال موجود است که در شعبه های ویژه در حال پیگیری است.
رییس دادگستری نظرآباد زمان رسیدگی به پرونده های کیفری در شعب شهرستان را یک ماه اعلام کرد و گفت: زمان رسیدگی به برخی پرونده ها در شعب خانواده حداکثر ۲ماهه است و نسبت به مدت مشابه  سال گذشته ۱۰۴ درصد کاهش داشته است.
کاظمی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم  یکی از وظایف دستگاه قضا است، افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم قاضی ویژه مدرارس با حضور در مدارس به دانش آموزان آموزش های لازم را در خصوص جرائم منتقل می شود.
رییس دادگستری شهرستان نظرآباد در ادامه سخنان خود با اشاره به ضررهای استفاده از ماهواره افزود: جمع آوری ماهواره ها کارساز نیست و باید فرهنگ سازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار