کد خبر: ۵۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 27 June 2015
مدیرکل کتابخانه‌های استان البرز با تأکید بر احداث کتابخانه مرکزی در استان البرز گفت: شهرستان طالقان فاقد یک مترمربع فضاهای کتابخانه‌ای است.
شمس الله فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در اکثر استان‌های کشور کتابخانه مرکزی احداث شده اما متأسفانه استان البرز از این مهم محروم مانده است.
وی تأکید کرد: در صورت تأمین اعتبارات لازم کتابخانه مرکزی در استان البرز احداث می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه احداث این کتابخانه یکی از نیازهای استان البرز به منظور توسعه فضاهای فرهنگی است افزود: نبود کتابخانه مرکزی در استان البرز یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش محسوب می‌شود.
فلاح ادامه داد: در اکثر استان‌های کشور کتابخانه مرکزی احداث شده اما متاسفانه استان البرز از این مهم محروم مانده است.
وی با تأکید بر ایجاد و توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های شهرستان‌های استان البرز گفت: استان البرز از نظر مبحث زیرساختی کتابخانه‌ها در ردیف‌های 10 استان آخر کشور است.
*طالقان فاقد یک متر کتابخانه است
این مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان طالقان حتی به اندازه یک متر هم فضایی برای کتابخانه وجود ندارد، بیان کرد: امید است فرمانداران نگاه ویژه‌ای به بخش کتابخانه‌ها داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه سطح مطالعات استان البرز مناسب نیست، اظهار داشت: متاسفانه‌ فضاهای موجود کتابخانه‌های استان البرز استانداردهای لازم را ندارد.

*برنامه‌های کتابخوانی در سطح دستگاه‌های اجرایی برای کارمندان اجرا می‌شود
مدیرکل کتابخانه‌های البرز با اشاره به اینکه باید نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان البرز اهتمام داشت، گفت: در این بین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با اهدای کتاب‌های بلااستفاده خود به کتابخانه‌ها کمک شایانی در راستای تحقق این امر داشته باشند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار