وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با وجود اینکه اردوها از نظر متخصصان تعلیم و تربیت یک ضرورت در فرآیند یاددهی و یادگیری است اما هیچ اجباری برای شرکت در اردوها وجود ندارد و چنانچه اولیای دانش‌آموزان رغبتی نداشته باشند هیچ اجباری در کار نیست.
کد خبر: ۵۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 13 December 2017
به گزارش تابناک البرز، سید محمد بطحائی روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران درخصوص سانحه رانندگی اتوبوس اردوی دانش آموزان در روز گذشته، اظهار داشت:  برگزاری اردوهای دانش آموزی یکی از بخش‌های مهم در فرآیند یاددهی و یادگیری است و آنچه مسلم است اردوها قابل حذف از فرآیند یاددهی و یادگیری نیست.


وی تصریح کرد:در اتفاق روز گذشته و تصادف خودروی حامل دانش آموزان در سوسنگرد که موجب کشته شدن دو دانش آموز و دو نفر از همکاران ما شد وزارت آموزش و پرورش، بسیج و سپاه تمامی موارد ایمنی را رعایت کرده بودند اما با وجود تمامی تمهیدات به دلیل بی احتیاطی راننده ای که از مقابل آمد این اتفاق رقم خورد.


بطحائی ادامه داد: اما باید توجه داشت که وظیفه ما این است که امنیت و سلامت را تا جایی که امکان کنترل دارد تامین کنیم.

بر اساس این گزارش تصادف اتوبوس حامل دانش آموزان استان البرز با یک دستگاه تویوتا وانت دو کابین، ساعت 17 و 30 دقیقه دیروز، 21 آذرماه در کمربندی سوسنگرد رخ داد، منجر به کشته شدن دو دانش آموز دختر، یک نفر کمک مربی و یک نفر راننده خودرو شد.

تعدادی از زخمی های این سانحه نیز به بیمارستان امام خمینی (ره ) اهواز و تعدادی دیگر به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده اند.

در این اردوی دانش آموزی، 39 نفر سرنشین اتوبوس بودند که تا لحظه مخابره این گزارش، 29 مصدوم حادثه از بیمارستان ترخیص شدند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بعد از اتفاقی که در داراب برای دانش آموزان افتاد، دستورالعمل اردوهای دانش آموزی را مورد بازنگری قرار دادیم، حرکت در شب ممنوع شد و مراکز کنترل سفرهای دانش آموزی به صورت 24 ساعته فعال شدند.

وی تصریح کرد: این مراکز کنترل سفرها را در هر روز 3 تا 4 بار مورد رصد قرار می‌دهند و از استانداردهای سفر اطمینان حاصل می کنند در اتفاق روز گذشته تمام مکانیزم های کنترلی و تمهیدات که برای اردوهای دانش‌آموزی پیش‌بینی کرده بودیم رعایت شد به این معنا که آموزه‌هایی لازم را همکاران دیده بودند و اسکورت کاروان در جلو حرکت می کرد و حرکت اتوبوس در ساعت مقرر بین پنج صبح تا 11 شب بود.

بطحائی ادامه داد : تلاش می‌کنیم با همکاری سایر ارگان ها مثل وزارت راه و پلیس راهور مواردی که امکان کنترل آن هست را تامین کرده تا در آینده شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار