مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه اکنون بیش از 2 هزار هکتار بافت فرسوده و غیرمقاوم در این استان وجود دارد، گفت: طرح های برای ترغیب مردم به مشارکت در بازسازی این بافت ها در دست اقدام قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۹۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 08 January 2018

به گزارش تابناک : رضا خالقی اظهار داشت : عمده کاری که قانون بر عهده وزارت راه وشهرسازی گذاشته، تهیه طرح های ساماندهی و بازآفرینی بافت های غیر مقاوم و فرسوده است . وی ادامه داد: در اجرای این طرح ها ، بافت های فرسوده و ناکارآمد به لحاظ کالبد اجتماعی و اقتصادی مورد مطالعه قرار می گیرد وتلاش می شود یک سری پروژه ها در قالب بسته های حمایتی ساختمانی و رفتاری اجتماعی پیش بینی شود. مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: اعطای یک سری تسهیلات و تخفیف عوارض صدور پروانه از مواردی است که برای حمایت از بازسازی بافت های فرسوده با کمک شهرداری ها پیش بینی شده است . خالقی اظهار داشت: اکنون 785هکتار بافت فرسوده ، حدود 400هکتار سکونتگاه غیر رسمی و 1200 هکتار بافت ناکارآمد در استان البرز داریم که در مجموع بیش از 2 هزار هکتار است. وی از محله های حاجی آباد، حسن آباد ، تپه مراد آب ، حیدر آباد کرج ، اهری و بخشی از شهرک 110 فردیس به عنوان قسمتی از بافت های فرسوده استان نام برد. خالقی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اصلاح حریم شهر گرمدره اشاره کرد و گفت: 300 هکتار از اراضی شرقی استان البرز که فاقد متولی بود برای توسعه شهر گرمدره دراختیار شهرداری این شهر قرار گرفت . وی اظهار داشت : طرح توسعه شهرک صنعتی بهارستان در حریم شهر کمالشهر با هدف اشتغالزایی
در دست اقدام قرار گرفته است. وی گفت: قرار است اصناف مزاحم در قطعه زمینی به مساحت 50 هکتار در محدوده شهرک صنعتی بهارستان کرج ساماندهی شوند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار