کد خبر: ۵۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 29 June 2015
مدیرکل کمیته امداد استان البرز با بیان اینکه هماهنگی برای ارائه خدمات مردم به نیازمندان و محرومان از مهمترین وظایف کمیته امداد است، گفت: با مشارکت و حمایت خیرین، طرح اکرام ایتام، اطعام و افطار برای نیازمندان در این ماه مبارک برگزار می‌شود.
علی سالارکیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کمیته امداد استان البرز با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات کمیته امداد در این ماه جمع‌آوری کفارات عمد و غیرعمد است، افزود: در دین مبین اسلام تاکید بسیاری به پرداخت کفاره شده است، از همین رو طرح جمع‌آوری کفارات از سوی کمیته امداد در استان همزمان با سراسر کشور و به منظور محرومیت‌زدایی اجرایی می‌شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: کفاره عمد شامل افرادی می‌شود، که در ماه مبارک رمضان به صورت عمدی و غیرموجه روزه واجب خود را ترک کرده‌اند.
سالارکیا ادامه داد: افرادی که در ماه مبارک رمضان به صورت عمد روزه خود را ترک کرده‌اند، موظف به طعام دادن به 60 مسکین به ازای هر یک روز ترک روزه هستند.
مدیرکل کمیته امداد البرز با بیان اینکه افرادی که غیرعمد و با داشتن عذر شرعی همچون کهولت سن و یا بیماری نیز روزه واجب خود در ماه مبارک رمضان ترک کرده‌اند، موظف به پرداخت کفاره هستند، یادآورشد: این افراد نیز موظف به طعام دادن به یک مسکین به ازای هر یک روز ترک روزه هستند.
وی با بیان اینکه امسال کفاره روزه‌های قضا شده به صورت غیرعمد یک هزار و 500 تومان و کفاره روزهای قضا شده به صورت عمدی نیز 90 هزار تومان تعیین شده است، تصریح کرد: همچنین شهروندان برای تعیین میزان کفارات روزه‌های قضا شده خود می‌توانند به فتاوای مراجع تقلیدی که از آنها تقلید کرده‌اند، مراجعه کنند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: جمع‌آوری کفارات در دفاتر کمیته امداد در سطح استان، خانه انفاق، احسان و نیکوکاری و مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.
سالارکیا در ادامه به سایر طرح‌های اجرایی کمیته امداد طی ماه رمضان افزود: طرح طاها با هدف تامین آتیه ایتام از دیگر طرح‌هایی است که به مناسبت این ماه مبارک اجرایی می‌شود.
وی در پایان از اجرای طرح محسنین به منظور کمک به فرزندان غیریتیم خانواده‌های نیازمند خبر داد وگفت: از دیگر طرح‌های اجرایی کمیته امداد دراین ایام طرح مفتاح‌الجنه در قالب بازدید از خانواده‌های زیرپوشش با حضور مسئولان و خیرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار