کد خبر: ۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۷ 30 June 2015
به گزارش تابناک – البرز: مراسم سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر در کرج حاشیه هایی داشت که با هم می خوانیم:

* سردار سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا سخنران اصلی این مراسم بود.

* حضور گسترده مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران در این مراسم جالب توجه بود و از مسئولان استانی نیز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین روحی یزدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز، سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی استان البرز و محمد ملاصالحی معاون سیاسی استاندار البرز در این مراسم حضور داشتند.

* متاسفانه مدیران دولتی استان البرز که اکثر آنها جدید و غیر بومی بوده و به تازگی به این استان آمده و مسئولیت گرفته اند، در این مراسم حضوری کم رنگ داشتند.

* حاج رحیم صفوی در این مراسم به شعرخوانی در وصف مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداخت و این شعر را قرائت کرد:
شبی در محفـلی ذکر عـلی بـود
شنیدم عـارفی فرزانـه فرمـود:
اگر دست علی دست خـدا نیسـت
چرا دست دگر مشکل گشا نیسـت
اگر دوزخ به زیر پوسـت داری                                         
نسوزی گر علی را دوسـت داری
اگر مهر علی در سینه ات نیسـت
بسوزی گر هزاران پوسـت داری

* دستار و مشاور فرمانده معظم کل قوا به خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ما قدر شهدا را نمی دانیم. ما از درک توان و صبر جانبازان محروم هستیم. در عملیات خیبر شاهد بودم که حاج احمد کاظمی یک بند انگشت خود را از دست داد. به دلیل نبود دارو و برای اینکه انگشت قطع شده اش عفونت نکند، مدام آن را در یک لیوان آب نمک قرار می داد و حاضر نبود با آن مجروحیت جبهه را ترک کند. حالا من از شما سوال می کنم که آیا حاضرید یک سوزن به دست خود زده و روی آن نمک بپاشید؟

* وی در بخشی از سخنان خود اعلام کرد که 51 درصد از مردم ایران زیر 30 سال هستند و دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده اند و متاسفانه شناخت زیادی از شهدا و ایثار و فداکاری آنها ایثارگران در دوران دفاع مقدس ندارند.

* سردار صفوی در زمان بیان خاطرات خود به یکی از عملیات ها بچه های بسیج اشاره کرد و گفت: در دارخوین با 340 بسیجی به لشگر زرهی عراق که 500 تانک، 6 هزار نیرو و انواع تجهیزات داشت حمله کردیم. از 340 بسیجی ایرانی 100 نفر شهید و 150 نفر مجروح شدند، اما 9 روز خط را نگه داشتیم و مدام مقابل پاتک های دشمنان ایستادگی می کردیم و دست آخر هم خط را نگاه داشتیم.

* وی در بخشی از سخنان خود به بیان جزییات جنایات داعشی ها پرداخت و گفت در عراق با یک خانواده اهل سنت ساکن در موصل صحبت شده است. آنها از موصل فرار کرده و به بغداد آمده بودند. وقتی دلیل فرار و آوارگی را پرسیدند، پدر خانواده گفته بود که روزی داعشی ها منطقه ما را محاصره کردند. پسرم جذب این گروه تروریستی شد و چند ماه از او بی خبر بودیم. بعد از چند ماه با یک فرد دیگری که افعانی بود به خانه آمد و با وقاحت به من گفت که خواهرم به این فرد بده. گفتم خواهرت نامزد دارد و نمی توانم . گفت خوب مادرم را طلاق بده و به عقد این فرد دربیار. شب که خواب بودند با سلاح گرم هم پسرم و هم آن مردم افغان را کشتم و خانه خود را رها کرده و به بغداد آمدیم.

* سردار صفوی همچنین به ایثار و فداکاری مردم ولایی استان البرز اشاره کرد و گفت: مردم این استان در طول جنگ تحمیلی 6 هزار شهید، 6500 جانباز و 1000 آزاده تقدیم انقلاب کرده اند و افرادی قهرمان، شجاع، با بصیرت و ولایی هستند و در طول دوران دفاع مقدس و بیشتر از طریق لشکر سید الشهدا و قهرمانانه و با شجاعت جنگیدند و به هر نقطه ای که حمله می کردند، هیچ لشگری جلودار آنها نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار