کد خبر: ۵۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 30 June 2015
معاون سیاسی انتظامی امنیتی استاندارالبرز با تاکید بر اجرای طرح های پیشگیری از اعتیاد درسطح جامعه، گفت: اعتیاد به مواد مخدر صنعتی هزینه های سنگینی را بر دولت و مردم تحمیل می کند.
به گزارش ایرنا،حجت اله ملاصالحی روزسه شنبه در نشست کارگروه تخصصی بانوان استان البرز افزود: درصورت بی توجهی به این معضل مهم اجتماعی ، درآینده بخش عمده هزینه های کشور معطوف به درمان و مبارزه با این نوع اعتیاد می شود.
وی ادامه داد: امروز مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی باید به سمت پژوهش های عملیاتی و اجرایی در این زمینه پیش روند و مطالعات عمیقی را دربخش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدرصنعتی در پیش گیرند .
ملاصالحی گفت: با ترفندهای جنگ نرم دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی اگر نتوانیم این معضل اجتماعی را کاهش دهیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می شویم که جبران آن سخت است.
وی اضافه کرد: دولت تدبیرو امید با درایت فعالیت های ویژه ای را دراین زمینه آغاز کرده
که با توجه به گستردگی پدیده اعتیاد لازم است هماهنگی و تعامل بیشتری ازسوی دستگاههای اجرایی صورت گیرد.
معاون استاندارالبرز خاطرنشان کرد: اعتیاد بیماری چند لایه است و عوامل مختلفی برای استعمال مواد مخدر وجود دارد که با اجرای طرحهای پیشگیری می توان آمار مبتلایان را کاهش داد .
این مسوول اضافه کرد: امروز شاهد آن هستیم که تریاک جای خود را به مواد مخدرصنعتی از جمله شیشه داده که به مراتب ضررهای بیشتری را برای فرد و جامعه دارد و ترک آن نیز به مدت زمان طولانی تری نسبت به دوره درمان تریاک نیاز دارد.
دراین نشست پیش نویس طرح پژوهشی مطالعه وضعیت اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها در جامعه زنان استان البرز ، گزارش از حضور زنان استان در 25 نمایشگاه سراسری و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ارایه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار