کد خبر: ۵۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳ 01 July 2015
رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن وکشاورزی استان البرز گفت: به دلیل عدم اعمال مدیریت صحیح، متاسفانه شاهد هدر رفت سرمایه ها ملی هستیم.

رحیم بنا مولایی روز چهارشنبه به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: به جای صدور مجوز های جدید تولیدی و صنعتی بایستی برای ظرفیت خالی واحد های تولید چاره اندیشی شود تا از رکود و تورم حاکم رهایی یابیم.
وی، تولید محصولات بی کیفیت با قیمت بالا را از عوامل ایجاد رکود در کشور عنوان کرد و افزود: تنها با رقابت سالم، مدیریت برند و درجه بندی محصولات براساس میزان کیفیت آنها است که می توانیم متناسب با آن سرمایه گذاری و از رکود خارج شویم.
بنامولایی با اشاره به این نکته که اقتصاد باز به معنای رقابت سالم است نه سیاه بازی و ایجاد بازار سیاه، گفت: امروز اگر محصولاتمان را براساس میزان کیفیت درجه بندی کنیم ، دیگر شاهد افزایش بی رویه قیمت ها نخواهیم بود.
*** تاسیس مجمع عالی صادرات
رییس اتاق بازرگانی البرز، یکی از دلایل از دست دادن بازارهای جهانی را عرضه کالای بی کیفیت با قیمت پایین عنوان کردو افزود: تاسیس مجمع عالی صادرات برای کنترل محصولات و حل مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون یک واحد صنعتی علاوه بر اینکه به عنوان تولید کننده مطرح است در پاره ای موارد در امور مربوط به صادرات و فروشندگی نیز دخالت دارد.
وی بیان کرد که این روش در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و به همین علت تولید کننده به جای توجه به کیفیت ، اسیر سفته بازی ،چک بازی و گرفتاریهای روزمره می شود.
بنا مولایی، ایجاد رقابت سالم بین استانها در مسیر صادرات انواع کالا ومحصولات تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این مهم زمانی محقق خواهد شد که درآمد حاصل از صادرات هر استانی در همان استان هزینه شود.
***لزوم سندآمایش سرزمین برای هدایت درست سرمایه های کشور
بنا مولایی نگاه کارشناسی دولت را به نوع تولید در استان های کشور ضروری دانست و افزود: دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی و تقویت بدنه کارشناسی خود سرمایه کشور را به درستی هدایت کند.
وی اظهار کرد: به عنوان مثال در استانی که تولید محصول اشباع شده دیگر مجوز برای تولید آن نباید صادر شود و این نیازمند جامع بودن اطلاعات و آمار دقیق دولت در هدایت درست سرمایه در کشور است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست آمایش سرزمین به طور کامل عملی نشود نمی توان انتظار داشت اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.
وی گفت:اعتماد به بخش خصوصی و توانمندسازی آن بسیار مهم است و هرگونه واگذاری به غیراز بخش خصوصی درست نبوده و باید قبل از واگذاری ها توانمندسازی بخش خصوصی اتفاق می افتاد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار