مسئول واحد دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی گفت: جهت رشد مجموعه صلاحیت‌های تخصصی معلمان و زدودن فقر آموزشی از سراسر کشور اردوهای تدریس جهادی «وتر» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 28 March 2018

به گزارش تابناک : سجاد دهقان مسئول واحد دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: آموزش و پرورش از ارکان اصلی نظام است که اگر اغراق نباشد باید بگوییم مبدا هر تحولی در کشور آموزش و پرورش آن کشور است زیرا در این نهاد است که انسان سازی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری مسئله تعلیم و تربیت مسئله اول نظام ماست، لذا بنا به شرایط موجود در نظام آموزشی کشور اعضای تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حرکتی آتش به اختیار جهت رشد مجموعه صلاحیت های تخصصی معلمان، همچنان زدودن فقر آموزشی در سراسر کشور اقدام به برگزاری اردوهای تدریس جهادی «وتر» می کند.

این فعال دانشجویی درباره نامگذاری «وتر» برای این دوره اردوها، گفت: وتر نمازی است یک رکعتی، که در انتهای نماز شب خوانده می شود و با اینکه یک رکعت بیشتر نیست اما فضایل بزرگی در خود نهفته دارد، از این رو ما نام این اردوها را «وتر» قرار داد.

دهقان ادامه داد: اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدرجایی اعتقاد دارند که در این اردوهای تدریس جهادی فضایل زیادی نهفته شده و علارغم نامش مانند نماز وتر یک حرکت طولانی مدت خواهد بود در جهت تحول در نظام تربیتی-آموزشی معلمان کشور و همچنین زدودن فقر آموزشی در جای به جای ایران اسلامی که از اهداف اصلی طرح است

وی در مورد اهمیت برگزاری اردوهای تدریس جهادی، افزود: اولین نکته در نظام جمهوری اسلامی این است که هرکس باید نقش ویژه خود را در جهت ساخت جامعه نمونه اسلامی ایفا کند، حال همانطور که ذکر شد در این بین معلمان به جهت نقش تحول سازی شان نیاز مبرهن به تقویت صلاحیتهای تخصصی خویش و همچنین تربیت و اصلاح رفتارهایشان مانند ایجاد روحیه کمک به هم نوع و ایثار دارند لذا لازم بود بستری فراهم گردد تا معلمان و بالاخص دانشجو معلمان که سکان داران آینده نظام آموزشی کشور هستند اینگونه مهارت ها را کسب کنند.

دهقان اظهار داشت: دومین نکته آن که در سراسر کشور گروه های جهادی بسیاری وجود دارد که حقیقتا در تلاش اند و در سالیان اخیر در بحث ساخت مسکن و مسائلی از این دست در مناطق محروم اتفاقات خوبی را رقم زده اند، اما چه کسی وظیفه دارد تا به وضع مناطق محروم آموزشی رسیدگی کند؟

وی گفت: آیا غیر از این است که معلمان خود به عنوان ایفا کنندگان نقش تعلیم و تربیت باید دست به کار شوند و در جهت عدالت هرچه بیشتر آموزشی در سراسر کشور قدم بردارند؟ طرح موارد ذکر شده موجب شد تا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی طرح جدیدی در زمینه اردوهای جهادی، مخصوص دانشجو معلمان ارائه دهد که اردوهای تدریس جهادی وتر نام گرفت.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: شروع این طرح از تابستان سال 96 زیر نظر واحد دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با برگزاری در مناطق محروم دو استان مازندران و خراسان کلید خورد و در ادامه همزمان با عید نوروز 97 این طرح در شهرستان نیر استان یزد و شهرستان مه ولات استان خراسان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: همچنین به جهت شرایط موجود در استان کرمانشاه و تخریب مدارس این استان در مناطق زلزله زده گروهی به این مناطق اعزام شدند تا در بازسازی مدارس همکاری کنند.

وی گفت: در چشم انداز این طرح پیش بینی شده است که در آینده ای نزدیک این طرح در تمام استانهای کشور و با هزینه ای اندک برگزار شود.

مسئول واحد دبیری جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی افزود: به دلیل اینکه در این اردوها در هر استان از دانشجویان بومی همان استان استفاده می شود بحث هزینه به حداقل رسیده و بحث فرهنگی که نگرانی جدی در اجرای طرح های مشابه بود، حل شده است و چنان که گفته شد بنا به راهکار اجرایی این طرح که باید در هر استان از دانشجویان بومی همان استان استفاده شود این تشکل در نظر دارد که در ادامه با تشکل های انقلابی دانشگاهای فرهنگیان سراسر کشور همکاری کند تا سرعت نیل به اهداف پیش بینی شده در این طرح افزایش یابد.

 

 

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار