کد خبر: ۵۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 07 July 2015
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز گفت: برای رهایی از مشکلات اقتصادی کشور باید نگاه خلاق، نوآورانه و علمی، جایگزین رویه سنتی درصنعت شود.
به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی تعامل صنعت و دانشگاه در کرج افزود: اکنون نگاه سنتی بر 60 تا 70 درصد صنعت کشور حاکم است و از جذب افراد فعال تحول گرا و خوش فکر بهره لازم برده نمی شود. 
وی ادامه داد: کشور دارای ظرفیت بسیار خوبی از نیروهای تحصیلکرده و کاردان است که درصورت هدایت و حمایت از آنها، کارآفرین خواهند شد.
بنامولایی با اشاره به اینکه البرز یک استان صنعتی است، گفت: مسوولان ذیربط مانند سازمان صنعت و معدن با برنامه ریزی صحیح می توانند صادرات و واردات استان را مدیریت و مواد اولیه مورد نیاز صنعت مشخص و برای واردات یا تولید داخلی مواد اولیه مورد نیاز برنامه ریزی کنند.
رییس اتاق بازرگانی البرز افزود: مسوولان ذیربط در بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی بایستی برای واردات و صادرات انواع محصولات برنامه ریزی مشخصی داشته باشند تا به صنعت داخلی ضربه وارد نشود.
بنا مولایی خاطرنشان کرد: برنامه تدارک دیده ایم که به صورت پایلوت برای مسوولان، کارشناسان و سایر دست اندرکاران تولید دوره های آموزش ضمن خدمت و کارگاههای عملی(workshop) برقرار کنیم و در این خصوص از اساتید برجسته مراکز آموزش عالی دعوت خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: دراتاق بازرگانی البرز کمیسیون های تخصصی به صورت مستمر دایر خواهد شد تا مشکلات صنعت استان را مورد برسی همه جانبه قرار داده و برای رفع آن چاره اندیشی شود.
تشکیل میزگردهای هم اندیشی با همکاری پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی البرز و دانشگاههای استان ، کارگروه تعامل صنعت و دانشگاه و برگزاری کارگاههای عملی (workshop) با حضور اساتید و کارآفرینان صنعت و دانشگاه از مصوبات این نشست بود. 
در این نشست نمایندگانی از پژوهشگاه مواد و انرژی، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی حضور داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار