کد خبر: ۶۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 15 July 2015
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از آتش سوزی در پنج هکتار از اراضی ملی و مراتع شهرستان طالقان خبرداد.
حشمت الله کشیری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آتش سوزی ها عصر سه شنبه در دو منطقه گلینک در محدوده دو هکتاری و منطقه امیرنان در محدوده سه هکتاری به وقوع پیوست.
وی اظهار داشت: حریق های واقع شده با همکاری محیط بانان طالقان و همکاری دستگاه ها و همیاران طبیعت اطفا شد.
وی با اشاره به اینکه محیط زیست استان به تازگی حدود 600 میلیون ریال تجهیزات اطفای حریق خریداری کرده است، گفت: محیط بانان این اداره با تجهیزات تازه خریداری شده اطفای حریق موفق به مهار این آتش ها شدند.
کشیری همچنین به ساخت یک استخر ذخیره آب در منطقه بالا طالقان برای استفاده بالگرد در مواقع حریق اشاره کرد و افزود: برای تامین آب این استخر 75 مترمکعبی نیز مسیری لوله کشی شده است.
وی دلیل آتش سوزی ها در مراتع را حضور گردشگران دانست و اظهار داشت: اغلب سهل انگاری مردم بخصوص عشایر و دامداران که در مراتع حضور می یابند و آتش های افروخته خود را به خوبی خاموش نمی کنند، منجر به این آتش سوزی ها می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست طالقان منطقه طالقان را منطقه شکار ممنوع عنوان کرد و گفت: در این منطقه معمولا به دلیل نظارت و کنترل های که انجام می شود آتش سوزی کمتر به وقوع می پیوندد ولی همین آتش سوزی های اندک منجر به از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه می شود که جبران آن سال های زیادی می طلبد.
وی همچنین از مردم خواست تا حتی الامکان در فضاهای باز آتش روشن نکنند در غیراین صورت در مناطقی که خالی از هرگونه پوشش گیاهی است اقدام به روشن کردن آتش کنند.
آتش سوزی در هفت هکتار از اراضی ملی شهرستان ساوجبلاغ
در گزارش مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در پلاک 320- اصلی موسوم به ولیان در شهرستان ساوجبلاغ، حریق با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز و شهرستان ساوجبلاغ، اداره محیط زیست، آتش نشانی، پاسگاه انتظامی چندا، شورا و دهیاری روستای ولیان و نیروهای مردمی اطفاء شد.
حریق حادث در مستثنیات مجاور اراضی ملی آغاز و سپس به اراضی ملی سرایت کرد.
گروه اطفاء حریق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ به صورت شبانه روزی جهت مقابله با هرگونه حریق در آماده باش کامل به سر می برد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار