کد خبر: ۶۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 15 July 2015
  
نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اقتصادی بدون ورود به بازارهای جهانی امکان‌پذیرنیست.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز، عزیزاکبریان شامگاه گذشته درمراسم تقدیراز برترین‌های بخش صنعت، تجارت ومعدن استان اظهارکرد: درحال حاضرکشوردر وضعیت رکود به سرمی‌برد و همین باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده است.
وی خاطرنشان کرد: درشرایط فعلی فروشندگان نیزتکلیف خود را نمی‌دانند؛ چراکه مردم تنها کالاهای اساسی خود را خریداری می‌کنند وکمتر به سمت محصولات دیگر می‌روند.
اکبریان با اشاره به توافق صورت گرفته افزود: توافق صورت گرفته فرصتی برای توسعه اقتصادی کشور و ورود تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی است.
وی ادامه داد: اقتصاد جزیره‌ای دردنیای امروز راه به جایی نمی‌برد و زمین می‌خورد بنابراین باید شرایط ورود به بازارهای جهانی را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: تا کی می‌توانیم نفت بفروشیم و با درآمد حاصل ازآن اقتصاد کشور را سرپا نگه داریم؟
نماینده کرج تصریح کرد: اگر می‌خواهیم کالای ایرانی دربازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد باید کیفیت محصولاتمان را بالا ببریم.
وی افزود: این که تولیدکننده‌ای برای چند دوره کالای با کیفیت تولید و صادرکند و بعد ازآن که بازارخود را پیداکرد کیفیت کالایش را پایین بیارود اصلا توجیه‌پذیرو هوشمندانه نیست.
نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی یادآورشد: بسیاری از تولیدکنندگان ایرانی با استفاده ازهمین روش غلط بازار خود را درسایرکشورها ازدست داده‌اند.
اکبریان در پایان گفت: دولت و مجلس با حمایت از بخش خصوصی زمینه صادرات کالا و محصولات ایرانی به خارج فراهم می‌کند و برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش حجم صادراتی کالاهای ایرانی به خارج دارد و این برنامه‌ها مرحله به مرحله اجرایی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار