نماینده ولی فقیه در خوزستان:
امام جمعه اهواز گفت: قوه قضائیه شدیدترین مجازات ها را برای مفسدان اقتصادی در نظر بگیرد تا درس عبرتی برای متخلفان شود.
کد خبر: ۶۷۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 26 October 2018

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز، ضمن تشکر از قوه قضائیه اظهار کرد: قوه قضائیه برای بعضی از مفسدان اقتصادی به دلیل جرایم و خیانت‌های زیادی که نسبت به بیت المال انجام داده بودند مفسد فی الارض شده بودند، احکام قاطعی صادر کردند و بعضی از آنها محکوم به اعدام شدند. مردم از این بابت خوشحال شدند و نسبت به قوه قضاییه اعتماد پیدا کردند به دلیل اینکه هرکسی را در هرجایگاهی که باشد محاکمه می‌کند.

به گزارش"تابناک" وی افزود: انقلاب کردیم برای اینکه عدالت علی جاری شود. برخی از این مفسدان افرادی هستند که طمع پول در آنها زیاد است، زمانی که بوی پول به مشام آنها رسید دیوانه می‌شوند و بدترین خیانت‌ها را مرتکب می‌شوند. برای این‌ها هیچ علاجی وجود ندارد جز اینکه به مجازات اعمال خود برسند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه این تعداد احکام و کارهایی که قوه قضائیه انجام داد کافی نیست، تصریح کرد: خواسته ملت این است که قوه قضائیه و قوه مجریه آنقدر با مفسدان و اخلال‌گران باید برخورد کند و این افراد را مجازات کنند که حساب ببرند و دست از اعمال خبیث خود بردارند. هنوز خیلی افراد شرور هستند که حساب نمی‌برند.

وی گفت: این افراد به دلیل اینکه از خدا نمی‌ترسند باید از قانون بترسند باید مجازات شوند همان‌گونه که در اسلام و قرآن دستور داده شده است. خواسته ما به‌خصوص از قوه قضائیه این است که شدیدترین مجازات‌های اسلامی را برای مرتکبین جنایات اقتصادی در نظر بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به جنایت بزرگ آل‌سعود در خصوص خاشقچی، بیان کرد: جنایت بزرگ و فاجعه بدی بود که کسی در زندگی شخصی خود و برای کار شخصی خود به کنسولگری کشور دیگری در ترکیه حضور پیدا کند و آنجا کشته شود و بعد هم جنازه را سر به نیست کنند. دلیل قتل را هم چند انتقاد از طرف این فرد بیان کنند. این جنایت بی شرمانه‌ای بود و البته رهبری و دولت و ملت همه موضع گرفتند و محکوم کردند.

وی افزود: ما در یمن شاهد صدها و هزاران خاشقچی هستیم که هر روز به شهادت می‌رسند. روزی نیست که ده‌ها نفر بی‌گناه از مردم عادی خانه‌هایشان موشک‌باران نشود و به شهادت نرسند. 4 سال است که شاهد این جنایت هستیم.

جزایری با بیان اینکه محمد بن سلمان باید برای جنایت خاشقچی محاکمه شود، گفت: ای دنیایی که برای خاشقچی به فریاد درآمدی احسنت و درست است چون جنایت بزرگی است، ۱۴ میلیون نفر از مردم یمن به دلیل گرسنگی و قحطی و جنگ در خطر مرگ هستند. این جنایات‌ها در یمن توسط ال‌سعود مرتکب می‌شود زیرا وهابی است و مردم یمن طرفدار اهل بیت هستند.

وی ادامه داد: کشور ایران این جنایات در یمن را محکوم می‌کند ولی فقط ایران به تنهایی کافی نیست. سیاسیون و طرفداران حقوق بشر کجا هستید؟ چرا برای این همه جنایت در یمن از قلب سیاه شما هیچ فریادی بلند نمی شود؟

امام جمعه اهواز با اشاره به سخنرانی امام خمینی (ره) در سال 1343 برعلیه کاپیتولاسیون، اظهار کرد: این روز باید در تاریخ ثبت شود و جزو روزهای ایام الله است. یک قانون در زمان شاه ملعون مصوب کردند که آمریکایی‌ها در ایران مصونیت دارند. یعنی هر جرمی انجام دهند قابل پیگیری نیست و آزاد هستند. اگر فردی را می کشتند آزاد بودند و مجازات نداشتند. این قانون را به دور از رسانه‌های رادیو و تلویزیون مجلس بردند و مصوب کردند.

وی ادامه داد: کاپیتولاسیون به گوش امام خمینی (ره) رسید و بسیار ناراحت شدند. امام دستور دادند مردم جمع شوند و در مسجد اعظم منبر رفتند و هشدار دادند. دولت ملعون را بسیار مورد توبیخ و سرزنش قرار دادند و گفتند کاری نکنید که مانند زمانی که رضاشاه رفت و مردم جشن گرفتند برای شما هم همین کار را انجام دهند. بعد از چند روز از این واقعه امام را در روز ۱۳ آبان به ترکیه تبعید کردند و بعد از یک سال به عراق تبعید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار