رئیس پلیس فتا استان البرز از یک مورد پرونده برداشت غیر مجاز پسری با سوء استفاده از اعتماد پدرش خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 10 December 2018

سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایى به پلیس فتا مراجعه و عنوان‌داشت مبلغ ۳ میلیون و پانصد هزار ریال از حساب وى به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است، لذا تقاضاى شناسایى عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکى‌اش را داشت.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: با انجام تحقیقات اولیه مشخص شد عامل برداشت غیرمجاز از حساب شاکى با در دست داشتن اطلاعات حساب و مشخصات کارت عابر بانک و رمز دوم اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با تلاش و اقدامات پلیسى، متهم که پسر شاکی بود شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فراخوانده شد.

وی تصریح کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد متهم با سوءاستفاده از اعتماد پدرش به رمز دوم و سایر اطلاعات کارت‌بانکی وی دسترسی و اقدام به خرید اینترنتی از حساب پدرش کرده است.

رئیس پلیس فتا البرز ضمن توصیه به هموطنان در خصوص محافظت از اطلاعات مالی خود، هشدار داد: در حفظ و نگهداری اطلاعات بانکی خود کوشا باشید و به‌هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران حتی نزدیکان قرار ندهید.

این مقام مسئول در ادامه به شهروندان هشدار داد: با توجه به سهولت دسترسى به حساب بانکى توسط رمز دوم، نگهدارى و تغییر دوره‌اى این رمز از ضروریات جلوگیری دسترسى غیرمجاز به حساب بانکى است، بنابراین به‌منظور پیشگیرى از برداشت غیرمجاز ضمن اطلاع از تراکنش و گردش مالى حساب‌هاى بانکى خود نسبت به تغییر دوره‌اى رمز دوم و حفظ و صیانت از آن حساس باشید.

سرهنگ محمد اقبالی در پایان گفت:هموطنان محترم می‌توانند از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا از آخرین هشدار‌های سایبری و روش‌های پیشگیری از جرایم سایبری مطلع شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار