کد خبر: ۶۸۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 10 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ بررسی تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در پزشکی قانونی ایران نشان می‌دهد که درگیری در خیابان‌های ایران سال‌به‌سال زنانه‌تر می‌شود. تعداد پرونده‌های نزاع زنان به تعداد کل پرونده‌ها در ۱٠سال گذشته از حضور بیشتر آنها در پزشکی قانونی حکایت دارد. اگرچه مقایسه نمودار تعداد نزاع‌ها به تعداد نزاع‌های زنانه، زنانه‌شدن نزاع را تا اندازه‌ای نشان می‌دهد، اما برای بررسی دقیق‌تر کافی است که نسبتی از تعداد نزاع‌های زنان به تمام پرونده‌های همان ‌سال داشته باشیم.

این بررسی نشان می‌دهد که‌ درصد نزاع‌های زنانه، در ۱۰‌سال و ۷ ماه گذشته همواره افزایش یافته است. علاوه‌ بر این، تعداد پرونده‌ها به تعداد جمعیت زنان در استان‌های البرز، قم، گيلان و خراسان رضوي بیشتر از دیگر استان‌های ایران است و زنان سیستان‌‌وبلوچستان در این بررسی در انتهای جدول قرار دارند.

به‌طور مثال، در ۷ ماهه نخست امسال، از هر ۱۰‌هزار زن ساکن در استان البرز، ٥٠ نفر پرونده نزاع داشته‌اند، درحالی ‌که در سیستان‌و‌بلوچستان از هر ۱۰‌هزار زن، تنها ۸ نفر برای موضوع نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کردند. سال‌هایی که تعداد تمام پرونده‌ها کاهش یافته، میزان کاهش پرونده‌های زنان کمتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار