رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز با اشاره افزایش قیمت ارز و کاهش قاچاق پوشاک به کشور گفت: در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ای است که اگر تولید کننده‌ای کالایی با مواد اولیه با کیفیت و تولید خوب عرضه کند قطعاً فروش خوبی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۰۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 16 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ میر اسماعیل صدیق گفت: خوشبختانه وضعیت پوشاک داخلی نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است و رکود و فروش پایینی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم خیلی کمتر شده است.

وی علت بهبود وضعیت را جلوگیری از قاچاق کالا و افزایش قیمت ارز اعلام کرد و افزود: در گذشته قیمت ارز پایین بود و قاچاق به آسانی انجام می‌گرفت اما اکنون با برخورد قاطع در جلوگیری از ورود کالای قاچاق و افزایش قیمت ارز وضعیت تغییر کرده و فضا برای پیشرفت و فروش کالای داخلی مساعد شده است، این بار افزایش قیمت ارز به نفع تولید کنندگان بزرگ و قوی داخلی است.

صدیق در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار به گونه‌ای است که اگر تولید کننده‌ای کالایی با مواد اولیه با کیفیت و تولید خوب عرضه کند قطعاً فروش خوبی خواهد داشت .

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز در ادامه اعلام کرد: البته این مسئله به این معنی نیست که تولید کنندگان مشکلی ندارند، کمبود مواد اولیه که تا حد زیادی مستلزم واردات از خارج کشور است از معضلات این بخش است .

وی افزود: بخش نساجی و پارچه بافی کشور ضعیف است و تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود ناچار به واردات از خارج از کشور هستند .

صدیق در ادامه واردات محصولات نساجی را نیز خالی از مشکل ندانست و اظهار داشت: مشکلات گمرکی، نبود و یا کمبود ارز دولتی از مشکلات این بخش است، نوعی دیگر از مسائل این بخش عدم نقدینگی تولید کنتدگان است و در عین حال پرداخت‌ها به صورت چک نیز مشکلات خود را دارد.

وی پیش بینی خود را از قیمت اجناس در پایان سال و شب عید اینگونه عنوان کرد: خوشبختانه کمبودی در عرضه نداریم و اگر مواد اولیه وجود داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار و مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهند داشت.

صدیق در پایان اعلام کرد: از کسبه خواهش می‌کنیم که با خریداران همراه باشند و با مردم کنار بیایند، به هر حال خریداران ولی نعمت ما هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار