رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی البرز بر ضرورت ساماندهی و شناسنامه دار کردن فروشگاه های اینترنتی دراین استان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۰۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 17 January 2019

سرهنگ محمد اقبالی در کارگروه تخصصی فضای کسب و کار در استان البرز افزود: برای پیشگیری و جلوگیری ازکلاهبرداری اینترنتی بایستی اقدامات لازم در زمینه ساماندهی و شناسنامه دار کردن فروشگاه های اینترنتی با تشکیل تیم های تخصصی به عمل آید.
وی بدون اشاره به شمار فروشگاه های اینترنتی دراستان البرز اضافه کرد: برخی شرکت های فاقد مجوز اقدام به فعالیت فروش کالاها به صورت اینترنتی می کنند که برخورد قانونی برای توقف ادامه فعالیت این فروشگاه ها ضروری است .
اقبالی خاطرنشان کرد که برخی شرکت های دارای مجوز نیز از مسیر قانونی خود خارج و قدم درجای پای شرکت های هرمی سابق گذاشته اند.
رئیس پلیس فتا البرز افزود: برای کنترل این نوع فروشگاه ها و پیشگیری از تخلفات باید تعامل عملی بین نهادهای مختلف مربوطه صورت گیرد تا جرائم دراین حوزه کاهش یابد. 
اقبالی با اشاره به رشد فزاینده فروشگاه های اینترنتی گفت: این فروشگاه ها دارای مزایای زیادی ازجمله امکان مقایسه قیمت ها، دسترسی به نظرات مشتریان، صرفه جویی در زمان و امکان خرید در شبانه روز، است.
وی بیان داشت: کاربران باید دقت لازم داشته باشند که به منظور پیشگیری ازهرگونه برداشت اینترنتی غیرمجاز قبل از هرگونه خرید و اتصال به درگاه بانکی مراقب صفحات جعلی ( فیشینگ) باشند چراکه مجرمان درکمین هستند. 
رئیس پلیس فتا البرز افزود: متاسفانه معایبی همچون عدم امکان تست کردن کالا و تهدید حریم خصوصی وجود دارد که این زمینه ای برای سوء استفاده کلاهبرداران شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار