رئیس کارگروه کاهش آلودگی هوا و معاون استانداری البرز گفت که البرز با وسعت کمی که دارد ولی ناگزیر به تحمل مشکلات نیمی از جمعیت کشور است.
کد خبر: ۷۰۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 20 January 2019

خسرو ارتقایی در کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مبارزه با گرد و غبار که به مناسبت روز ملی هوای پاک در سالن کنفرانس باشگاه میلاد کرج برگزار شد، افزود: البرز با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر و مجموعه های دانشگاهی با مسایل عدیده ای مواجه است که بخشی از آن مربوط به استان نیست.
وی اظهار داشت: البرز کریدور عبوری 14 استان کشور است که مشکلات این استان را به خصوص در پیک آلودگی هوا مضاعف می کند.
وی اوج این مشکلات را در زمان تعطیلی پنجشنبه های ادارات تهران عنوان کرد و افزود: مردم البرز در روزی که مشغول به کار هستند باید بار ترافیکی و مشکلات آلودگی هوا و آلودگی صوتی تهران را نیز تحمل کنند.
ارتقایی به بعضی از اقدامات در استان برای کاهش بار ترافیکی و آلودگی هوا اشاره کرد و اظهارداشت: این اقدامات کریدور تهران - کرج و هشتگرد- قزوین خلوت تر می شود که امیدوار بودیم تا پایان سال به بهره برداری برسد ولی با توجه به محدودیت منابع مالی بهره برداری از طرح بزرگراه شمالی به نیمه اول سال آینده موکول می شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از بزرگراه شمالی بخشی از ترافیک مسافران شمال از تهران به سمت شهرستانک می رود که منجر به کاهش ترافیک آزادراه و جاده چالوس می شود.
معاون استاندار البرز افزود: همچنین با ادامه بزرگراه همت هم بخشی از ترافیک کمتر شده هرچند به جاده چالوس می ریزد که شاید تاثیر اساسی نباشد ولی می تواند حدد 20 درصد از ترافیک جاده را کمتر کند.
وی با اشاره به ایجا کمربندی آبیک به چرمشهر که پیشرفت خوبی نیز داشته، گفت: با راه اندازی این کمربندی بار زیادی از البرز به لحاظ آلودگی خودروهای سنگین برداشته می شود.
وی همچنین به بازسازی محور شمشک به دیزین که از 2 سال پیش به دلیل رانش زمین متوقف شده اشاره کرد و گفت: در صورتیکه این محور زودتر بازگشایی شود فشار زیادی از جاده کرج- چالوس برداشته می شود.
ارتقایی همچنین به موضوع انتقال آب سدهای کرج و طالقان به تهران اشاره کرد و ادامه داد: حدود 30 تا 40 درصد آب شرب تهران از 2 سد البرز تامین می شود. 
وی افزود: تعیین حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج باید مصوبه دولتی داشته باشد زیرا دانش زیست محیطی و حساسیت های آن مثل گذشته نیست و این موضوع باید بازنگری شود زیرا رودخانه کرج یک شاهراه و محور گردشگری و توریستی است ضمن اینکه باید حیات این رودخانه را مدنظر داشت.
معاون استاندار البرز بیان داشت: تدابیر ویژه ای را استانداری، محیط زیست و وزارت نیرو در 2 حوزه سد کرج و طالقان باید به کار ببرند ولی حریم 150 متری معضلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است زیرا اگر آن مصوبات بخواهد رعایت شود بخش عمده ای از خانه های مردم در این 2 بخش باید تخریب شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار