کد خبر: ۷۰۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 20 January 2019

با توجه به تلاش‌های شبانه‌روزی دولت محترم در ثابت نگه داشتن قیمت‌ها، حتی با وجود اینکه خودشان هر روز می‌گویند دلار هزار تومن دیگر هم ارزان شده، از هموطنان عزیز خواهش می‌کنیم مثل هر کار دیگری در کشور پیش‌قدم شده و زحمت حل کردن این مشکل را هم بکشند. بالاخره خودتان انتخاب کردید این طوری زندگی کنید، خودتان هم درستش کنید! به‌عنوان مثال، طریقه ارزان کردن لبنیات را آموزش می‌دهیم، زحمت بکشید بقیه اقلام را هم از روی همین بومی سازی کرده و ارزان کنید.

راه ارزانی شیر و سایر محصولات شیری، بازگشت به دهه شصت و هفتاد است. جایی که اولین شعله‌های بی‌احترامی به بزرگتر را یک گوساله روشن کرد و با گفتن «مامان جون بستنیش خوشمزه‌تره» شیر مادرش را کم ارزش جلوه داد. البته برای ما که بد نشد. مثلا می‌رفتیم مغازه، می‌دیدیم شیر پنج ریال گران شده. با مغازه‌دار حرف‌مان می‌شد و می‌پرسیدیم: «اون گوساله بیشتر می‌فهمه یا تو؟» که خب طبیعتا جواب، مغازه‌دار بود. در نتیجه از در دیگری وارد می‌شدیم و می‌گفتیم: «ببین عزیزم. گوساله شیر مادرشو تست کرده، بستنی رو هم تست کرده، دیده بستنیش خوشمزه‌تره. پس دلیل خوشمزه بودن بستنیه شیر نیست. در نتیجه شیر چیز خاصی نداره که بخواد خوشمزه باشه. گرونش نکن». و چون مغازه‌دارهای آن دوران عموما فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه سراسری نداشتند، قانع می‌شدند و مستقیما کارخانه‌دار را هم قانع می‌کردند (آن زمان هنوز شغل شریف دلالی به این شکل باب نشده بود) و شیر گران نمی‌شد. الان هم باید تبلیغ مناسب پیدا کنیم و به رخ مغازه‌دارها بکشیم و بزنیم توی سر شیرگاهِ گاو و قیمت شیر را به دستان توانای خودمان پایین بیاوریم.

عین همین کار را می‌شود در مورد روغن و برنج و میوه هم انجام داد، فقط قسمت آخرش را انجام ندهید، چون ممکن است سر بلند کنید و ببینید اشتباهی شیرگاه میوه‌فروش محل، چنگیز سیبیل را مورد اصابت قرار داده‌اید!

مهرشاد مرتضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار